InPost kontynuuje ekspansję we Włoszech

Paczkomat Włochy InPost

InPost, czołowy na świecie operator paczkomatów, rozpoczął współpracę z największa włoską księgarnią internetową IBS.it. Teraz włoscy czytelnicy będą mogli zamówić wymarzoną książkę i odebrać ją w jednym ze 100 działających tam terminali.

Dotychczas e-księgarnia IBS.it oferowała odbiór jedynie za pośrednictwem sieci stacjonarnych placówek TNT Points. W ramach współpracy z TNT Italy paczkomaty zapewnią szybki i wygodny model dostawy książek oraz innych produktów znajdujących się w ofercie IBS.it, a zamówienie będzie można odebrać o dowolnej porze dnia lub nocy w wybranej przez siebie lokalizacji.

Łańcuch dostaw w e-commerce

„Paczkomaty nie tylko dają impuls przyspieszający rozwój sektora e-commerce, ale zmieniają też mechanizm relacji między klientami i dostawcami produktów. Jesteśmy w stanie zapewnić każdy element łańcucha dostaw na poziomie operacyjnym pomiędzy sprzedającymi, a kupującymi” – mówi Stefano Moni, Dyrektor Zarządzający InPost Italy.

„Jesteśmy świadomi wartości dodanej, jaką stanowi nasza usługa – jej wpływu na wzrost obrotów branży e-commerce. Jesteśmy przekonani, że dotychczasowe umowy z włoskimi partnerami biznesowymi korzystnie wpłyną na rozwój naszej sieci we Włoszech” – mówi Stefano Moni, Dyrektor Zarządzający InPost Italy.” – dodaje Moni.

Plany ekspansji paczkomatów InPost przewidują ustawienie 1000 innowacyjnych terminali we Włoszech do końca 2015 roku.

Handel internetowy we Włoszech

„O rozwoju rynku e-commerce decydują przede wszystkim usługi związane z dostarczeniem określonego towaru do domu zamawiającego. Jest to bardzo złożony proces, który wymaga ciągłości, niezawodności, a także dużej terminowości ze strony operatorów logistycznych. Dzięki wykorzystaniu paczkomatów możemy zaoferować nową usługę, która ułatwi odbiór przesyłek” – ocenia Guido Rugginini, Dyrektor Operacyjny w IBS.it.

Ekspansja InPost jest odpowiedzią na szybki wzrost wartości e-handlu na Półwyspie Apenińskim. Prognoza dynamiki sprzedaży internetowej na koniec 2014 roku wynosi ok. 17%, a poziom obrotów szacowany jest na ok. 13,2 miliarda euro. Rok 2013 zakończył się także wzrostem wartości rynku m-commerce, który sięgnął 637 milionów euro, a oczekiwany wzrost w 2014 roku ma wynieść 85% – oznacza to, że spodziewana wartość tego kanału przekroczy miliard euro.

Z początkiem 2014 roku InPost zintensyfikował działania związane z rozwojem sieci paczkomatów we Włoszech, finalizując strategiczne porozumienie z TNT Express Italy. Firma TNT jest odpowiedzialna za obsługę logistyczną terminali. InPost nawiązał także współpracę z Banzai, największą włoską platformą e-commerce.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring