Platforma Shoplo z nową funkcją analityczną

Startup Shoplo e-commerce

Jedna z najbardziej popularnych platform e-commerce na polskim rynku, Shoplo, uruchomiła nową funkcję analityczną dla sklepów internetowych.

Dzięki raportom Shoplo sprzedawcy internetowi mogą śledzić i analizować sprzedaż całkowitą, sprzedaż poszczególnych produktów oraz kategorii. Funkcja ta dostępna jest w pakiecie „advanced” dostępnym za 155 zł miesięcznie oraz w pakiecie VIP za 255 zł za miesiąc.

Sterowanie z pomocą widżetów

Sprzedawcy korzystający z raportów mogą śledzić wyniki e-sklepu za pomocą widżetów, które można dobierać i ustawiać na głównej stronie w dowolny sposób. Widżety dostępne są w trzech kategoriach: „produkt”, „marketing” oraz „zamówienie”.  Wszystkie wyniki sprzedaży można porównywać z poprzednimi okresami tej samej długości (np. tydzień do tygodnia) lub z analogicznymi okresami sprzed roku.

Widżety produktowe pokazują właścicielowi sklepu internetowego, ile sztuk produktów znajduje się w magazynie oraz jaka jest ich łączna wartość. Można wybierać albo konkretny produkt, albo jego warianty, albo ustawić wskaźnik według kategorii, producenta czy kolekcji.

Poszczególne widżety można dodawać, zamieniać miejscami, bądź usuwać w dowolnym momencie. Jeśli np. jakiś produkt sprzedaje się słabo i chcemy go monitorować, przesuwamy informację o stanie magazynowym w widoczne miejsce.

Za pomocą widżetów z kategorii „marketing” można śledzić, jak sprawdzają się kody rabatowe i promocje. Dostępne są też informacje o trwających dla poszczególnych produktów promocjach: można śledzić liczbę aktywnych promocji albo czas do ich wygaśnięcia.

Kontrola zamówień online

Widżety dostępne w kategorii „zamówienie” dotyczą statusu zamówienia, płatności, sprzedaży, rabatów, podatków i dostawy. Można sprawdzać, jak sprzedają się poszczególne produkty, kategorie bądź kolekcje, ustawiając dowolne przedziały czasowe. Podobnie, sprzedawcy sprawdzą, ile produktów zostało zamówionych, ile spakowanych, a ile wysłanych, ile opłacono, dla ilu udzielono rabatów i ile dostarczono do klientów.

Platforma Shoplo wprowadza funkcje analityczne

Raporty o sprzedaży dostępne na Shoplo

Oprócz widżetów, na stronie głównej raportów dostępne są trzy zakładki. Pierwsza z nich to „produkt”. Klikając na nią, przechodzimy do raportów o sprzedaży. Dostępne są zestawienia łącznej sprzedaży poszczególnych produktów, bądź ich wariantów. Lista produktów, które generują największe obroty może być sprawdzana i przeszukiwana według następujących filtrów: kategorie, kolekcje, producenci, status płatności, status zamówienia i adres dostawy.

W kolejnej zakładce „zamówienia” znajdziemy raporty o sprzedaży z podziałem na poszczególne miesiące, a także z podziałem na miasta, na poszczególnych klientów oraz na źródła. Również te raporty można przeglądać według filtrów. W ostatniej zakładce „ogólne” znajdziemy raporty dotyczące wyników wyszukiwania dla produktów.

Dzięki raportom Shoplo dowiedzieć się można, które platformy czy strony internetowe generują największy ruch w e-sklepie. Można sprawdzić, które podstrony cieszą się największą popularnością, a które sprawiają, że klienci opuszczają sklep. Można sprawdzać, które kanały promocji oferują największy zwrot z inwestycji w marketing.

Każdy raport można zapisać, pobrać, wydrukować bądź wysłać swoim partnerom lub agencjom reklamowym. Raporty mogą być generowane cyklicznie i wysyłane automatycznie na adres e-mail.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring