Pinterest wprowadza funkcję rekomendowania produktów

pinterest kosei akwizycja ecommerceSerwis Pinterest robi kolejny krok, który ma ułatwić użytkownikom znalezienie interesujących ich produktów, a reklamodawcom skuteczne wypromowanie swojej oferty. Wszystko dzięki przejęciu startupu Kosei.

Portale społecznościowe coraz chętniej wykorzystują swoją popularność i szerokie grono użytkowników do zarabiania pieniędzy.

Skuteczność reklamy w internecie polega na dotarciu do konkretnego klienta z jak najbardziej spersonalizowaną ofertą. Pinterest idzie o krok dalej i daje reklamodawcom narzędzie, które umożliwia spojrzenie w przyszłość.

Sztuczna inteligencja w e-commerce

Aplikacja Kosei to samouczący się system, który pozwala przewidzieć, jakich produktów będą szukali użytkownicy danego serwisu w przyszłości. System analizuje m.in. historię wyszukiwarki i listę dotychczasowych zakupów dokonanych przez użytkownika serwisu, a następnie przetwarza je i przygotowuje rekomendację, czego w przyszłości może potrzebować dana osoba. To nie tylko ułatwia użytkownikom znalezienie odpowiedniej rzeczy, ale również umożliwia reklamodawcom dotarcie do potencjalnych klientów ze spersonalizowaną ofertą.

“Facebook wie, kim jest jego użytkownik, Google wie, czego dana osoba potrzebuje w danej chwili, my próbujemy przewidzieć, czego będzie chciała w przyszłości” – komentuje możliwości nowej funkcji Michael Loop, odpowiedzialny za dział techniczny w serwisie Pinterest.

Reklamodawcy w social mediach

Do tej pory serwis Pinterest nie oferował reklamodawcom zbyt wielu udogodnień. Pod tym względem nie mógł równać się szczególnie z Facebookiem i Twitterem. Jego atutem jest jednak grono bardzo cennych – z reklamowego punktu widzenia – użytkowników. Okazuje się bowiem, że szczególnie aktywne na Pinterest są kobiety robiące częste zakupy w internecie.

Wśród najbardziej popularnych kategorii sprzedażowych, jakie pojawiają się na Pinterest, znajdują się jedzenie i picie, DIY (zrób to sam), dekoracje wnętrz, moda i kosmetyki. Dla firm sprzedających produkty z tych kategorii jest to więc świetna platforma, na której można pokazywać i promować swoją ofertę. Teraz, dzięki rozwiązaniom dostarczonym przez Kosei, dotarcie ze sponsorowanym pinem do ściśle wyselekcjonowanej grupy odbiorców będzie znacznie łatwiejsze, co dodatkowo powinno przełożyć się na wyższy poziom konwersji.

Do tej pory w serwisie Pinterest opublikowanych zostało już ponad 30 miliardów pinów.

Reklama

SCF 2017 Spring