Startup MyBaze.com ułatwia e-sprzedaż w modelu cross-border

my baze ecommerceMyBaze.com, platforma handlowa stworzona przez studentów trzech warszawskich uczelni, chce konkurować z największymi graczami na rynku.

Już teraz na platformie MyBaze.com można znaleźć ponad 25 tys. produktów oferowanych przez ok. 2 tys. starannie wyselekcjonowanych projektantów. Jak zapowiada w rozmowie z portalem Evigo.pl Duc Vu Hoang, jeden z założycieli i prezes MyBaze.com, to dopiero początek ekspansji.

“Obecnie szukamy poważnego inwestora z zagranicy, który dofinansuje nasz projekt kwotą ok. 18 mln złotych. Środki mają zostać przeznaczone na ekspansję przede wszystkim na rynku niemieckim i brytyjskim. Łącznie chcemy pozyskać ok. 50 tys. nowych projektantów z całej Europy” – wyjaśnia Duc Vu Hoang.

Nowa formuła e-commerce

Wszystko zaczęło się w 2012 roku w Warszawie. Trzech studentów – Duc Vu Hoang, Adam Cellary i Tomasz Pasternak – postanowiło wspólnie stworzyć internetowy biznes.

“Na początku planowaliśmy stworzyć portal łączący funkcje platformy handlowej i mediów społecznościowych. Takie połącznie eBaya i Facebooka. Cały czas wsłuchiwaliśmy się jednak w głosy klientów oraz ekspertów i ostatecznie postanowiliśmy skoncentrować się na produktach designerskich” – wspomina  Duc Vu Hoang.

Na MyBaze można kupić wyjątkowe produkty bezpośrednio od starannie wyselekcjonowanych projektantów z Polski i z zagranicy. Kategorie produktowe są bardzo zróżnicowane: oryginalny design, moda, meble i domowe akcesoria, biżuteria, oświetlenie, gadżety i produkty dla dzieci.

mybaze marketplace ecommerce

Platforma handlowa MyBaze.com

Międzynarodowe kanały dostaw

Pierwsze pieniądze udało im się pozyskać bardzo szybko. 200 tys. złotych wyłożył fundusz specjalizujący się w inwestycjach w startupy, kolejne pół miliona. dorzucił prywatny inwestor.

“Biznes się rozwijał i szybko znaleźliśmy się na radarze poważnych funduszy inwestycjnych. Ostatecznie wybraliśmy współpracę z Internet Ventures FIZ, funduszem z Grupy MCI Management. W swoim portfolio mieli już projekty e-commercowe, zależało nam na ich wiedzy eksperckiej” – mówi Duc Vu Hoang.

Fundusz zainwestował w MyBaze.com ok. 4,5 mln złotych. Dzięki temu do grona sprzedających dołączyły młode marki zagraniczne – z Tajwanu, Czech czy Ukrainy. Już obecnie platforma działa w dwóch wersjach językowych: polskim i angielskim oraz umożliwia dokonywanie zakupu w sześciu walutach.

“Dzięki zainstalowanemu systemowi transakcyjnemu klient z Japonii może kupić produkty od niemieckiego projektanta, a to wszystko za pośrednictwem polskiej platformy. Za dostawy zakupionego towaru odpowiadają sprzedający, to oni decydują jak, gdzie i za ile są w stanie dostarczyć przesyłki” – tłumaczy Duc Vu Hoang.

Własna platforma i wersja mobilna

Cała platforma, na której opiera się MyBaze, została stworzona od podstaw własnymi siłami.

“Mój wspólnik jest informatykiem. Mamy świetny zespół deweloperów i programistów. Wszystko robimy sami. Technologicznie jesteśmy w stanie obsłużyć tylu klientów co Allegro. W tym roku uruchomiona zostanie także aplikacja mobilna MyBaze na Androida i iOS” – podkreśla Duc Vu Hoang.

Twórcy polskiej platformy stawiają sobie ambitne cele. Jeżeli uda im się pozyskać nowego, zagranicznego inwestora (w grę wchodzą takie fundusze jak m.in. Accel Partners czy Summit Partners), ich obroty już w 2015 roku mogą wynieść ok. 15 mln złotych.

Reklama

SCF 2017 Spring