Sieć Björn Borg stawia na gamifikacje

bjorn borg gra aplikacja ecommerceNależąca do słynnego szwedzkiego tenisisty  marka odzieżowa Björn Borg zamierza zachęcać klientów do robienia zakupów za pomocą gry wideo.

Gra First Person Lover zostanie uruchomiona 28 stycznia 2015 roku. Będzie miała formę popularnych wśród komputerowych graczy  “strzelanek”. W tym jednak wypadku, zamiast wirtualnie zabijać wrogów, bohater będzie miał za zadanie szerzenie miłości.

Co ciekawa, First Person Lover ma być parodią gry Hatred, która została stworzona przez polskie studio Destructive Creations i która wzbudziła ogromne kontrowersje z powodu swojej wyjątkowej brutalności.

Nowy wymiar zakupów online

Przejście całej gry, która została przygotowana przez studio Isbit Games przy współpracy z Christopher “GeT_RiGhT” Alesundem,  ma zająć ok. 30 minut. W trakcie grania internauta będzie miał okazję nabyć produkty z kolekcji marki Björn Borg. W tym celu będzie musiał wejść do wirtualnej galerii handlowej i wybrać interesujące go produkty.

W ofercie marki Björn Borg znajdują się kolekcje męską, damska i dziecięca, a portfolio produktów obejmuje przede wszystkim stroje sportowe oraz bieliznę. Sieć Björn Borg poza globalną sprzedażą internetową prowadzi także sklepy stacjonarne zlokalizowane przede wszystkim w Skandynawii, krajach Beneluksu, oraz Wielkiej Brytanii.

Przycisk call to action

Szwedzka marka nie jest pierwszą siecią, która dostrzegła korzyści jakie może przynieść uruchomienie gry komputerowej dla klientów. Pod koniec 2014 roku brytyjska sieć obuwnicza Office stworzyła dla swoich użytkowników grę, której rezultatami mogą dzielić się w mediach społecznościowych. Gra Sole Mate ma na celu dopasowanie dla każdego klienta pary butów, która będzie wyrażała jego osobowość. Mechanizm, który zastosowano, zbliżony jest do tego, który wykorzystuje aplikacja Tinder.

Pod wynikami pojawia się od razu przycisk „kup”, który przenosi użytkownika na stronę produktową wybranej pary butów. Wynikiem gry można też podzielić się ze znajomymi w social media: na Facebooku, Twitterze i Pinterest. Gra została stworzona po to, by zwiększyć świadomość marki Office oraz zwiększyć zaangażowanie klientów.

Grywalizacja napędza konwersję

Jak przyznają eksperci, grywalizacja jest świetnym pomysłem na wyróżnienie się wśród konkurencji. Wystarczy wspomnieć, że według statystyk Badgeville, przedsięwzięcia zawierające elementy grywalizacji zwiększają o 50% konwersję użytkowników niezarejestrowanych w zarejetrowanych, o 370% wydłużają czas spędzony przez użytkownika na stronie WWW i aż o 600% zwiększają liczbę „wrzuceń” towarów do wirtualnego koszyka sklepowego.

Reklama

SCF 2017 Spring