Allegro wprowadzi kampanie reklamowe dla dużych sieci

Allegro sprzedaż internetowa Visa

Sprzedawcy zyskają wkrótce możliwość przeprowadzania kampanii reklamowych na platformie Allegro.

Dotychczas Allegro nie umożliwiało zamieszczania w serwisie reklam, czasami pojawiały się jedynie treści promujące samą platformę i jej usługi. Teraz ma się to zmienić, a największy polski gracz e-commerce zamierza zdobyć udział w coraz bardziej wartościowym rynku reklamy internetowej.

„Opcja zamieszczania reklam w serwisie zostanie zaoferowana wkrótce, zespół sprzedażowy ma już gotowe oferty dla wybranych klientów.” – informuje Michał Bonarowski z Allegro Group.

Oferta dla dużych sklepów

„Na razie pakiety reklamowe mają być skierowane wyłącznie dla kampanii, które kończą się sprzedażą na Allegro. Jest to warunek niezbędny, ponieważ kampanie mają przede wszystkim wspierać sprzedaż partnerów na Allegro.” – dodaje.

Oferta będzie skierowana głównie do dużych partnerów ze statusem VIP, sprzedających w Strefie Marek Allegro. Pozostali sprzedawcy mogą korzystać z narzędzia Allegro Ads, dzięki któremu mają możliwość pozycjonowania produktu w serwisie na podstawie słów kluczowych.

Jak informuje Michał Bonarowski, wśród dostępnych rodzajów reklam pojawią się showcase’y, czyli duże odsłonowe formy na stronach głównych kategorii lub na stronie głównej serwisu. Poza tym będą to targetowane mailingi, formaty masowe (np. sky-scraper), a także akcje niestandardowe (np. partnerstwa kategorii).

Serwis Allegro umożliwi zamieszczanie reklam

Serwis Allegro umożliwi zamieszczanie reklam

Precyzyjne targetowanie

Platforma zamierza wykorzystywać w kampaniach reklamowych dane socjograficzne oraz informacje o historii zakupów użytkowników serwisu. Przez lata funkcjonowania platforma sprzedażowa zgromadziła bowiem bazę danych o tym, jakie są preferencje zakupowe jej klientów, co kupowali i kiedy. Dzięki temu reklamodawcy zyskają możliwość precyzyjnego targetowania kampanii reklamowych i kierowania treści do konkretnych grup użytkowników.

Jak informuje „Gazeta Prawna”, Allegro zamierza też wprowadzić pakiety łączące reklamy online i offline, czyli np. promocji produktów podczas imprez masowych, a następnie umożliwianie zakończenia transakcji na platformie. Na razie reklamy będą mogli zamieszczać jedynie partnerzy serwisu, choć eksperci przypuszczają, że wkrótce oferta zostanie skierowana również do firm niebędących klientami Allegro. Szczególnie że baza klientów korzystających z platformy stanowi ogromny potencjał marketingowy.

W Allegro mają być dostępne różne modele rozliczeń, w zależności od zasięgu i efektów przeprowadzanej kampanii. Więksi partnerzy będą się rozliczali według „revenue share”, czyli odprowadzali procent od przychodów ze sprzedaży reklamowanych produktów.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring