Wielka Brytania: DPD stawia na click and collect

Dostawy kurierskie logistyka e-commerceNiemiecka firma kurierska DPD zamierza uruchomić nawet 2,5 tys. własnych punktów odbioru na terenie całej Wielkiej Brytanii. DPD PickUp points mają być zlokalizowane przede wszystkim w sklepach.

Dzięki takiemu rozwiązaniu odbiór przesyłek ma być szybszy i bardziej wygodny. Szacuje się, że przy sieci 2,5 tys. punktów odbioru, przeciętny mieszkaniec Wysp będzie mógł znaleźć takie miejsce w odległości 10 minut jazdy od swojego domu.

“Chcemy dać naszym klientom wybór. W niedalekiej przyszłości będą mogli zdecydować, czy chcą otrzymać paczkę w domu o określonej godzinie (jedno godzinnym przedziale czasowym), czy wolą odebrać ją samodzielnie w najbliższym punkcie DPD PickUp” – tłumaczy Dwain McDonald, szef DPD.

Logistyka w dobie e-commerce

Pierwszym partnerem DPD przy tym projekcie została sieć lokalnych aptek Numark. Kolejne umowy mają zostać podpisane w ciągu najbliższych tygodni. Start nowej usługi zaplanowany jest na czerwiec 2015 roku.

Jak przekonują władze spółki, nowa usługa ma z punktu widzenia klientów trzy podstawowe zalety:

  • mogą zamówić ją już w momencie dokonywania zamówienia jako alternatywę do tradycyjnego dostarczenie przesyłki przez kuriera
  • w każdej chwili mogą zmienić, za pośrednictwem maila lub smsa, sposób dostawy przesyłki
  • w lokalnych punktach DPD PickUp będą mogli również zwrócić przesyłkę, bez konieczności wzywania kuriera

“Jeżeli dana osoba wie, że nie może odebrać paczki osobiście w domu, już obecnie możemy dostarczyć ją i zostawić pod alternatywnym adresem, np. u sąsiada. Uruchomienie sieci 2,5 tys. punktów odbioru na terenie całej Wielkiej Brytanii da im jednak jeszcze większy wybór i wygodę. W dobie szybkiego rozwoju sprzedaży internetowej usługa click and collect staje się kluczowa” – wyjaśnia  Dwain McDonald.

Automatyczne kioski wypierają kurierów

Na podobny pomysł wpadła konkurencyjna firma DHL, globalny lider rozwiązań logistycznych. W przypadku DHL punkty osobistego odbioru przesyłek mają jednak formę specjalnych, automatycznych kiosków, podobnych do paczkomatów InPost.

Automatyczne kioski DHL pozwalają odbierać i nadawać wysyłki w wygodny sposób. W Niemczech jest obecnie ok. 5 milionów zarejestrowanych użytkowników oraz ponad 2 800 kiosków. Oznacza to, że 90% Niemców mieszka 10 minut drogi od jednego z nich.

Zarejestrowani użytkownicy korzystają z tych punktów do odbierania produktów kupionych przez internet. Aby otrzymać przesyłkę, muszą mieć kartę i wysłać sms z kodem, który otrzymują gdy przesyłka jest już do odbioru. Kod pozwala im otworzyć odpowiednią szafkę.

Tagi:,

Reklama

SCF 2017 Spring