Raport: 5 kroków do sukcesu w e-commerce

5 zasad ktore zwiekszaJak zwiększyć sprzedaż w sieci i nie stracić potencjalnych klientów? Raport przygotowany przez amerykańską firmę Visual Website Optimizer daje pięć podstawowych wskazówek, wedle których należy postępować.

Raport powstał na podstawie badań przeprowadzonych w USA na próbie ponad tysiąca osób dokonujących zakupów w sieci.

Amerykańska firma VWO oferuje oprogramowanie do testowania portali e-commerce. Z jej usług korzysta ponad 3,8 tys. firm na całym świecie.

1. Przejrzysta polityka cenowa

Koszty przesyłki muszą być podane w jasny i rzetelny sposób. Statystyki wskazują, że 28% konsumentów rezygnuje z zakupów online, jeżeli w trakcie przeprowadzania transakcji dowiaduje się o dodatkowych kosztach. Z drugiej strony, aż 24 % konsumentów jest skłonna złożyć większe zamówienie, jeśli dzięki temu zakupy zostaną im dostarczone za darmo.

2. Proste procedury

Jak stracić potencjalnego klienta? Wystarczy zmusić go do zarejestrowania się w serwisie i stworzenia nowego konta użytkownika. 23% ankietowanych stwierdziło, że w takim przypadku w ogóle zrezygnowałaby z dokończenia zakupów. Rozwiązanie jest proste – wystarczy umożliwić im zakupy za pomocą opcji guest checkout, czyli bez uprzedniej konieczności tworzenia konta.

3. Elastyczne ceny

Cena, również w przypadku zakupów online, bywa kluczowa. Co więcej, nic nie wpływa tak pozytywnie na klienta, jak możliwość wynegocjowania ze sprzedającym lepszej oferty. Wyniki badań potwierdzają ten trend –  ponad połowa (54%) kupujących w sieci jest bardziej skłonna do kupienia umieszczonego w koszyku produktu, jeżeli jego cena zostanie obniżona.

4. Retargeting kluczem do sukcesu

Firmy prześcigają się dziś w poszukiwaniu rozwiązań, które pomogą im zdobyć klientów i zwiększą wskaźnik konwersji. Prostą metodą na osiągnięcie tego celu jest retargeting. Polega on na docieraniu do internautów, którzy już wcześniej odwiedzili dany sklep. W świecie e-commerce to jedno z najlepiej działających i najskuteczniejszych narzędzi marketingowych.

Potwierdzają to wyniki raportu przygotowanego przez Visual Website Optimizer – podczas kolejnej wizyty w danym e-sklepie 54% ankietowanych zdecydowało się na zrobienie w nim zakupów. W przypadku konsumentów w wieku 25-34 lata, ten wskaźnik wzrósł aż do 72%.

5. Recenzje w social mediach

Jak pokazują statystyki, 55% kupujących przyznaje, że recenzje online wpływają na ich decyzje zakupowe. Pomimo tego, że firmy dbają o to, żeby na ich stronach pojawiały się starannie wyselekcjonowane komentarze, bardziej prawdopodobne jest, że użytkownik przy wyborze będzie się kierował ocenami i komentarzami pochodzącymi z bardziej obiektywnych źródeł. Takim może być znany i ceniony portal, np. Amazon.

Popularnym źródłem informacji o produktach i usługach dostępnych w sieci są również media społecznościowe. 53% kupujących w wielu 18-34 lat przyznaje, że to Facebook jest ich głównym źródłem informacji jeżeli chodzi o nowości dotyczące zakupów w sieci. Pinterest jest drugim najbardziej popularnym serwisem społecznościowym wśród kobiet (27%), a Twitter wśród mężczyzn (23%).

Reklama

SCF 2017 Spring