Kanada: Ikea w wersji mini dla internetowych klientów

Ikea-nowe-sklepy-KanadaSzwedzki gigant meblowy planuje zwiększyć sprzedaż internetową otwierając sieć punktów odbioru osobistego. Z nowej usługi już wkrótce skorzystają mieszkańcy Kanady.

Klient, który zdecyduje się na zakupy w internetowym sklepie Ikea, nie będzie już musiał podróżować do położonego zazwyczaj na przedmieściach sklepu centralnego. Zamiast tego odbierze swoje zakupy w punkcie położonym niedaleko miejsca zamieszkania.

Pick-up stores, czyli punkty odbioru osobistego, będące uzupełnieniem pełnowymiarowych sklepów Ikea mają pojawić się do końca 2015 roku przede wszystkim na wschodnim wybrzeżu Kanady.

Ikea inwestuje w click and collect

Obecnie obroty generowane przez internetowy sklep Ikea w Kanadzie wynoszą 1,7 mld USD rocznie. Do tej pory produkty dostarczane były klientom za pośrednictwem kurierów. Teraz ma się to zmienić.

Sklep nowego formatu, który zarazem będzie służył jako punkt odbioru internetowych zakupów, będzie miał około 3500 mkw. powierzchni (jedna dziesiąta wielkości tradycyjnego sklepu Ikei). To ukłon w stronę osób niezmotoryzowanych, dla których takie rozwiązanie może się okazać szczególnie korzystne.

Według Stefana Sjöstranda, prezesa Ikea Canada, strategia otwierania sklepów w nowym formacie zdaje się być wydajniejsza, niż otwieranie kolejnych miejsc odbioru w istniejących już salonach Ikea. Przemawia za tym choćby fakt, że magazyny istniejących sklepów już obecnie są przepełnione.

„Minimalizacja to dziś najlepsze rozwiązanie. To obecnie główny trend w sprzedaży detalicznej. Wiele z wielkoformatowych sklepów planuje ograniczać powierzchnię sprzedaży” – komentuje Craig Patterson, analityk handlu detalicznego i właściciel firmy Retail Insider Media Ltd.

Sens tworzenia takich sklepów potwierdzają badania. Z grudniowego raportu przygotowanego przez firmę Forrester, jedną z najbardziej renomowanych firm badawczo-doradczych na świecie wynika, że 73% Kanadyjczyków byłaby zadowolona z możliwości osobistego odbioru produktów zamówionych w sklepie internetowym.

Testy e-sklepu w Polsce

Obecnie klienci Ikei mogą robić zakupy online w 13 z 27 krajów, w których obecna jest firma. Oferta sklepów online, które już funkcjonują, jest stale rozbudowywana o kolejne produkty. W efekcie więcej użytkowników odwiedza strony internetowe Ikei, niż tradycyjne placówki.
Przez ostatni rok internetowych użytkowników było na całym świecie aż 1,5 miliarda, natomiast osób, które odwiedziły tradycyjne sklepy, tylko 716 milionów.

W Polsce szwedzka firma zamierza ruszyć z pełną sprzedażą online za rok. “Pracujemy obecnie nad nowym, kompleksowym rozwiązaniem sprzedaży internetowej, która będzie dostępna na terenie całego kraju. Zamierzamy ją uruchomić w 2016 roku” – potwierdza Katarzyna Balashov z Ikea Retail Poland.

Na razie Ikea udostępniła swoim polskim klientom stronę internetową www.twojfaktum.pl. Strona, która działa jak klasyczny sklep internetowy, przeznaczona jest dla klientów, którzy kupili produkty z wycofanej już ze sprzedaży serii Faktum. Dzięki portalowi będą oni mogli zamawiać brakujące im elementy.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring