H&M: strategia omnichannel przynosi rezultaty

H&M Polska nowe sklepy E-commerce

Szwedzka firma odzieżowa Hennes & Mauritz, której przychód wzrósł w ostatnim kwartale zeszłego roku o 12%, planuje dalszą ekspansję na międzynarodowym rynku odzieżowym.

Tuż po hiszpańskiej Zarze, H&M to drugi, największy sklep odzieżowy w Europie. Dziś posiada ponad 3,5 tys. sklepów, zatrudniając 132 tys. osób w 55 krajach.

Przychody netto H&M w IV kwartale 2014 roku osiągnęły 6.22 mld. koron szwedzkich (754 milionów dol.). Choć 2015 rok zaczął się optymistycznie, Karl-Johan Persson, CEO firmy przyznaje, że umocnienie się dolara może w tym roku w dramatycznym stopniu zwiększyć koszty produkcji.

Międzynarodowa ekspansja

W tym roku H&M chce stworzyć 400 kolejnych sklepów, a plany ekspansji obejmować mają nie tylko tak znane i przynoszące największe profity kraje, jak USA czy Chiny, ale też mniejsze, coraz bardziej istotne rynki w Polsce i Niemczech. W 2015 roku rozpoczną swoją działalność także sklepy w Indiach, Peru,Tajwanie czy Afryce Południowej.

Rok 2014 był dla szwedzkiej firmy wyjątkowo pozytywny. Dochody przerosły kalkulacje analityków. H&M poinformowała, że sprzedaż w grudniu poszła w górę o 15% w stosunku do roku wcześniejszego. Szacuje się, że sprzedaż w styczniu wzrośnie o 14%.

„Powstanie nowych sklepów wraz z ulepszeniem naszych sklepów internetowych, w naturalny sposób przyczyniły się do rozwoju sprzedaży w tym roku” – powiedział Karl-Johan Persson.

Tymczasem Inditex SA, największa europejska firma odzieżowa i główny konkurent H&M, poinformowała w zeszłym miesiącu o 0.8 % wzroście w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy.

Rozwój sprzedaży online

H&M rozrasta się także w sieci. Sklepy online od zeszłego roku działają już we Francji, Włoszech, w Hiszpanii i Chinach. W tym roku pojawią się w dziewięciu innych krajach, głównie w Europie Wschodniej (w tym w Polsce), Belgii, Szwajcarii i Portugalii. Znana ze współpracy z wieloma znanymi kreatorami mody firma, rywalizuje w ten sposób ze swoimi największymi konkurentami, takimi jak: Asos Plc czy Primark.

Wraz z uruchomieniem H&M Sport w zeszłym roku, powiększeniem asortymentu obuwia jesienią czy wypuszczeniem na rynek pierwszej sukni ślubnej w marcu ubiegłego roku, H&M poszerza swoje portfolio towarów. Firma planuje wprowadzenie nowej gamy kosmetycznej – H&M Beauty jesienią 2015 roku. Gama ma obejmować produkty do makijażu i higieny osobistej.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring