Raport: sezon świąteczny zdominowała sprzedaż mobilna

marketlive sprzedaz mobilna

Na amerykańskim rynku sprzedaż mobilna była główną siłą napędową dla wzrostu obrotów z handlu w okresie świątecznym – wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez firmę MarketLive.

Amerykańscy konsumenci przerzucają się na zakupy mobilne. Jak wynika z MarketLive Performance Index, sprzedaż w tym kanale wzrosła w czwartym kwartale 2014 roku o 125%, dla wszystkich kategorii produktów. Jednak w szczególności duże wzrosty zanotowały sieci prowadzące naziemną sieć dystrybucji, a także sprzedawcy specjalizujący się w meblach i wyposażeniu wnętrz.

Mobilna wiedza klienta

Eksperci MarketLive uważają, że dla sprzedawców jest to najwyższy czas, żeby zintegrować stany magazynowe sklepów stacjonarnych ze sklepami internetowymi i aplikacjami mobilnymi. A także, by wyposażyć personel sklepowy w mobilny dostęp do całości oferty.

„Klienci wchodzą do salonów sprzedaży wyposażeni w wiedzę o cenach i produktach wiedzę, niż ta, którą dysponuje personel firmy. Bardzo często stoją wśród półek ze smartfonami i wyszukują informacji online.” – komentuje Ken Burke, założyciel i prezes MarketLive.

Personel z tabletem

„Dobra wiadomość jest taka, że przychodzą do salonów sprzedaży gotowi do kupienia produktu. Najlepsi sprzedawcy znaleźli sposób na to, by zintegrować sprzedaż mobilną ze sklepami stacjonarnymi. Dostosowali też strategie marketingowe do tego, w jaki sposób klienci przeglądają zasoby sieci na urządzeniach mobilnych. Wyposażyli też pracowników w narzędzia, które pomagają im przeszukiwać zasoby oferty online oraz finalizować transakcje w internecie.” – dodaje.

Jak wynika z raportu MarketLive, całkowita średnia wartość zamówień składanych przez amerykańskich klientów wzrosła w czwartym kwartale o 1,5% rok do roku, osiągając kwotę 131,71 dolarów. Natężenie ruchu na stronach internetowych sprzedawców wzrosło z kolei o 10,2%.

Wspomóc wzrost konwersji

Obroty amerykańskich sprzedawców wzrosły o 9,1% w porównaniu z czwartym kwartałem 2013 roku. W okresie świątecznym wyjątkowo dobrze radzili sobie sprzedawcy mebli i akcesoriów domowych. Ich obroty wzrosły o 29,3% rok do roku, wliczając w to sprzedaż na urządzeniach mobilnych, która wzrosła o 121%. Obroty sprzedawców prowadzących sprzedaż naziemną wzrosły o 25,4%, wliczając w to 163% wzrostu transakcji mobilnych.

Wzrost obrotów na urządzeniach mobilnych nie idzie jednak w parze ze wzrostem konwersji. Na smartfonach jest ona nadal trzy razy mniejsza niż na urządzeniach stacjonarnych. Aby ją zwiększyć, MarketLive sugeruje sprzedawcom, by zapewniali responsywne strony mobilne, oferowali social login i koordynowali akcje promocyjne prowadzone w salonach sprzedaży i na smartfonach.

MarketLive to amerykańska firma założona w 1995 roku. Oferuje rozwiązania dla sklepów internetowych oraz sprzedawców wielokanałowych. Z jej rozwiązań korzystają firmy takie jak: Peruvian Connection, Learning Resources, Sports Chalet, Jessica Simpson, Warner Brothers, Cost Plus World Market, Helzberg Diamonds, and Party City, czy Armani/Exchange.

Reklama

SCF 2017 Spring