Wielka Brytania: Argos otwiera w pełni cyfrowe sklepy

argos sainsbury cyfrowe sklepy omnichannelArgos, brytyjska sieć oferującej artykuły gospodarstwa domowego i wyposażenia mieszkań, otworzy 10 nowych cyfrowych sklepów. Będą zlokalizowane w supermarketach sieci Sainsbury’s.

Argos systematycznie cyfryzuje swoją sieć sprzedaży. Dodatkowo otwiera nowe, w pełni cyfrowe sklepy w mniejszym formacie. Współpraca z Sainsbury’s, drugą co do wielkości siecią supermarketów spożywczych na Wyspach, jest kolejnym etapem realizacji tej strategii.

“Nowy format sklepów, pomimo niewielkiej powierzchni sprzedaży, pozwala zaoferować naszym klientom ok. 20 tys. produktów, które mogą im być dostarczone w ciągu kilku godzin. To wygodne rozwiązanie, które dodatkowo nie wymaga z naszej strony dużych inwestycji” – komentuje John Walden, szef Home Retail Group, właściciela sieci Argoos i Homebase.

Wszystkie 10 sklepów ma zostać otwartych przed tegorocznymi wakacjami.

Zakupy z tabletem w ręce

“To korzystne rozwiązanie dla obu stron. Najbardziej skorzystają jednak klienci, którzy w lokalnym supermarkecie w szybki i wygodny sposób będą mogli kupić coś z szerokiego portfolio produktów sieci Argos” – uważa Mike Coupe, prezes Sainsbury’s.

Nowe, cyfrowe sklepy Argos będą miały od 100 do 500 mkw. powierzchni sprzedaży. Pomimo niewielkich rozmiarów w ich ofercie znajdzie się ponad 20 tys. produktów. Klienci, za pomocą znajdujących się w sklepie tabletów, będą mogli od razu kupić interesujące ich produkty, albo złożyć internetową rezerwację. W takim wypadku towar będzie można odebrać po kilku godzinach, albo w innym, dogodnym terminie.

W sklepach nowego formatu będzie można także przejrzeć pełne portfolio produktów (ok. 40 tys.) znajdujących się w ofercie Argos. Co więcej, klient będzie mógł zamówić dowolny produkt, który następnie zostanie dostarczony mu do domu lub pod inny wskazany adres.

Sukces strategii omnichannel

Argos od lat inwestuje w rozwój sprzedaży wielokanałowej. Posiada sieć ok. 740 sklepów stacjonarnych, które odwiedza rocznie ok. 130 milionów klientów. Prowadzi również sprzedaż internetową. Sklep online sieci Argos ma 430 milionów odsłon rocznie.

Inwestycje w rozwój sprzedaży wielokanałowej przynoszą wymierne rezultaty. W I półroczu 2014 roku, 22% obrotów zostało osiągniętych dzięki zakupom dokonanym za pośrednictwem urządzeń mobilnych. To wzrost o 45% w porównaniu do analogicznego okresu w 2013 roku. Łącznie sprzedaż online odpowiada już za 43% całości obrotów sieci.

Reklama

SCF 2017 Spring