Facebook: gwałtowny wzrost obrotów z reklam mobilnych

facebook reklm mobilna

W czwartym kwartale 2014 roku obroty Facebooka z reklam mobilnych wzrosły niemal dwukrotnie, osiągając wartość 2,48 miliardów dolarów.

Urządzenia mobilne mają coraz większe znaczenie dla firmy Marka Zuckerberga. 526 milionów, czyli 38% użytkowników tego portalu wchodzą na Facebook wyłącznie za pośrednictwem aplikacji bądź mobilnej wersji strony.

Facebook stosuje mobile first

Mimo że jeszcze jakiś czas temu Facebook miał problemy ze skutecznym dotarciem do użytkowników mobilnych, teraz niedawno przyspieszył działania w tym kierunku. Platforma dokonała zmian, dzięki którym stała się serwisem stawiającym na pierwszym miejscu potrzeby użytkowników mobilnych.

W czwartym kwartale 2014 roku reklamodawcy wydali 2,48 miliardy dolarów na mobilne reklamy na Facebooku. W tym okresie kwota ta stanowiła aż 69% wszystkich obrotów firmy – wynika z raportu finansowego opublikowanego przez Facebook. Dzięki reklamom mobilnym, obroty Facebooka w czwartym kwartale 2014 roku wzrosły o 53% w porównaniu z tym samym okresem 2013 roku.

Reklama mobilna napędza wzrost

Całościowe obroty Facebooka za czwarty kwartał wynosiły 3,85 miliarda dolarów, co stanowiło 49% wzrost w porównaniu z 2,59 miliardów w tym samym okresie 2013 roku. Obroty z reklam wynosiły 3,6 miliarda dolarów, czyli wzrosły o 53,3% od 2013 roku (2,3 miliardy dolarów).

Reklama mobilna stanowiła 69% przychodów ze wszystkich reklam zamieszczonych na Facebooku. Odsetek ten wzrósł z 53% w 2013 roku. Przychody z reklam na smartfonach wygenerowały ok 2,5 miliarda dolarów w czwartym kwartale 2014 roku. W porównaniu z 2013 rokiem, wartość ta wzrosła o 99,7% (z 1,24 miliarda dolarów).

Nowe narzędzie zmierzy konwersję

Jak podkreślił Mark Zuckerberg podczas konferencji poświęconej wynikom finansowym spółki, najnowsze nabytki Facebooka, czyli firma dostarczająca rozwiązania z zakresu wirtualnej rzeczywistości Oculus VR, mobilny komunikator WhatsApp oraz serwis społecznościowy Instagram, a wreszcie własny mobilny komunikator Facebooka Messenger, pomogły dotrzeć do użytkowników mobilnych. Z aplikacji WhatsApp korzysta ok 700 milionów aktywnych użytkowników, z Messengera ok. 500 milionów, a z Instagrama 300 milionów.

Facebook zapowiedział również, że udostępni marketerom nowe narzędzia, które pomogą lepiej mierzyć efektywność reklam zamieszczanych w serwisie. Narzędzie służące do mierzenia konwersji będzie dostępne dla każdego reklamodawcy, który wykupi reklamę bezpośrednio na Facebooku. Dzięki niemu, marketerzy będą mogli stwierdzić, czy klienci, którzy kupili produkt, widzieli przedtem jego reklamę na Facebooku. Nawet wtedy, gdy zakup nie następuje bezpośrednio po wyświetleniu reklamy.

Reklama

SCF 2017 Spring