Wielka Brytania: Google zmienia politykę prywatności

Google raport e-commerceGigant z Mountain View osiągnął porozumienie z Biurem ds. danych osobowych w Wielkiej Brytanii, dotyczące zmian w polityce prywatności koncernu. Dokument zawiera kilka innowacji, które mogą mieć wpływ e-commerce.

W dokumencie podpisanym przez Kenta Walkera, głównego prawnika Google oraz komisarza ds. danych osobowych UK, Christiana Grahama, strony określiły swoje zobowiązania w ramach usprawniania obecnej polityki prywatności Google.

Główne zmiany zawarte w porozumieniu mają zostać wprowadzone do czerwca 2015 roku.

Nowa polityka prywatności

Modyfikacje wynikające z dokumentu będą obejmowały między innymi następujące uzgodnienia:

  • Google zapewni, by zasady były stosowane jednakowo do wszystkich produktów Google, niezależnie od urządzenia, z jakiego korzysta użytkownik (telefony komórkowe, tablety czy komputery);
  • Google zobowiązuje się do stałego przeglądu polityki prywatności i związanymi z nią treściami internetowymi, podejmując odpowiednie działania, tak, aby użytkownicy usług byli informowani o tym, w jaki sposób ich dane osobowe mogą być przetwarzane;
  • Google zapewni, że jakiekolwiek zmiany dokonywane w polityce prywatności zostaną zweryfikowane przez specjalistów i reprezentowane grupy użytkowników, zanim zmiany te zostaną wdrożone w życie.

Google usprawnia usługę online

Ważna i skuteczna informacja, która umożliwia użytkownikowi zrozumienie konsekwencji płynących z podania swoich danych osobowych, to podczas zakupów online rzecz fundamentalna.

W swoim oświadczeniu, Steve Eckersley z biura ds. danych osobowych uznał, że do tej pory nie stwierdzono, aby amerykański koncern czynił “znaczne szkody w prawach konsumentów”, jednak modyfikacje były konieczne, aby usprawnić usługę online. Za pomocą wdrożonych w 2015 roku zmian, Google ma zapewnić konsumentom na rynku brytyjskim bardziej świadome korzystanie z usług.

„Podczas naszego audytu pojawiło się kilka istotnych zagadnień dotyczących nie tylko koncernu Google, ale również innych organizacji działających w internecie, w szczególności tych, które wykorzystują dane osobowe” – skomentował Eckersley.

Google a europejskie regulacje

Google boryka się od lat z wymogami Unii Europejskiej. Chodzi o praktyki biznesowe, które mogą naruszać unijne regulacje antymonopolowe. W marcu 2013 roku Komisja uznała, że praktyki stosowane przez amerykański koncern mogą być szkodliwe dla konsumentów, ponieważ ograniczają im wybór i hamują innowacje w dziedzinie usług wyszukiwania online i reklam w wyszukiwarkach internetowych.

Pod koniec 2014 roku, członkowie Parlamentu Europejskiego stwierdzili, że Google powinno oddzielić działanie wyszukiwarki internetowej od serwisów świadczących usługi e-commerce.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring