USA: sieć Kohl’s z innowacyjnymi rozwiązaniami omnichannel

kohl's wprowadza click and collect

Amerykańska sieć sklepów wielobranżowych Kohl’s uruchomił nowe opcje dostawy, będące pierwszym krokiem w kierunku wprowadzenia modelu omni-channel.

Sieć Kohl’s wprowadzi do swoich 1200 amerykańskich sklepów opcję click and collect. Usługa uruchomiona zostanie na wiosnę, po zakończeniu fazy pilotażowej, przeprowadzanej w 100 sklepach w Chicago, Milwaukee, San Diego i Pensylwanii.

Testy click and collect

Jest to dopiero początek przekształceń mających na celu unowocześnienie modelu sprzedaży. Click and collect jest już podstawową usługą oferowaną przez zachodnie sieci posiadające sieć sklepów stacjonarnych. Jednak w przeciwieństwie do nich, Kohl’s wprowadza bardziej zaawansowane formy współpracy sklepu internetowego z siecią naziemną. Sieć wprowadzi np. możliwość zamawiania online bezpośrednio z magazynu sklepowego, zamiast z centrum logistycznego.

Jak zauważa Ratnakar Lavu, wiceprezes Kohl’s ds. IT, planowane zmiany wymagają renowacji zaplecza technologicznego firmy. Za przykład podaje system inwentarzowy, który był powolny, obsługiwany ręcznie i uniemożliwiał obsługę klientów, którzy posługują się urządzeniami mobilnymi. Teraz firma uruchomiła specjalną aplikację, dzięki której można dodawać produkty do koszyka skanując je. Stany magazynowe są aktualizowane w czasie rzeczywistym. Kohl’s zastosuje też nowe technologie, by wesprzeć obsługę klienta.

Kohl’s sprawdza beacony

„Obecnie handel stawia na personalizację opartą na lokalizacji. Dzięki rozpowszechnieniu technologii mobilnych klienci przyzwyczaili się, że otrzymują ofertę odpowiednio dobraną do ich potrzeb i do lokalnych warunków” – komentuje Ratnakar Lavu.

Jednym ze sposobów dostarczania tego typu informacji jest zastosowanie technologii sensorycznych, takich jak beacony. Kohl’s właśnie testuje takie czujniki w 22 swoich sklepach. „Sprawdzamy różne zastosowania tej technologii, chcemy przy okazji zrozumieć, jak zachowuje się i czego oczekuje klient. Z pewnością nie ma nic przeciwko temu, żeby otrzymywać wiadomości, jeśli są prawdziwe, przejrzyste i wartościowe.” – komentuje Ratnakar Lavu.

Czasochłonne procesy omnichannel

Kohl’s pracuje również nad zmianami w sklepie internetowym, tak aby na stronie głównej pojawiały się spersonalizowane treści, w zależności od tego, kto na nią wchodzi i gdzie się znajduje. Jak twierdzi Ratnakar Lavu, który wcześniej pracował w omnichannelowej sieci Macy’s, droga do wdrożenia nowego modelu w sieci Kohl’s dopiero się rozpoczęła.

„Uważam jednak, że bardzo niewielu sprzedawców na świecie realizuje w pełni sprzedaż omnichannel. Jest to spowodowane faktem, że przejście na taki model działania to proces złożony i czasochłonny.” – komentuje.

Kohl’s to amerykańska sieć handlowa, druga co do wielkości po Macy’s. Powstała w 1946 roku, jej siedziba znajduje się w Milwaukee. Sprzedaje za pośrednictwem niemal 1200 sklepów w 49 stanach oraz poprzez sklep internetowy.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring