USA: Amazon stworzy naziemną sieć dystrybucji

Amazon online retailing sprzedawcy

Amazon zamierza przejąć niektóre sklepy amerykańskiej sieci handlującej sprzętem elektronicznym RadioShack, która znajduje się obecnie na skraju bankructwa – dowiedział się Bloomberg.

Amerykański gigant e-commerce planuje rozszerzyć naziemną sieć dystrybucji. Sklepy przejęte po RadioShack służyłyby jako punkty odbioru oraz zwrotu dla klientów Amazona. Mieliby też oni możliwość osobiście oglądać produkty z kategorii elektronika – twierdzą informatorzy Bloomberga, którzy chcą zachować anonimowość.

Amazon w handlu tradycyjnym

Informacje o planach przejęcia lokali po RadioShack pojawiły się w związku ze zbliżającą się i raczej nieuniknioną upadłością tej sieci handlowej. Gdyby plan został zrealizowany, Amazon zrobiłby największy w swojej historii krok w kierunku tradycyjnego handlu.

Amazon nie jest jednak jedyną firmą zainteresowaną przejęciem schedy po RadioSkack. Wśród konkurentów znajdą się prawdopodobnie: sieć Sprint oraz inwestor stojący za sklepami Brookstone. RadioShack ma w Stanach Zjednoczonych ponad cztery tysiące sklepów. Obecnie dąży do tego, by część z nich sprzedać, a resztę zamknąć. Sprint Corp zamierzał przejąć od 1300 do 2000 z nich.

Potencjalni inwestorzy

Nie jest jednak jeszcze przesądzone, czy nie znajdzie się inwestor, który wykupi RadioShack. Wtedy sieć miałaby możliwość prowadzenia dalszej działalności. Pojawiły się również informacje o tym, że w razie przejęcia części aktywów, Sprint Corp. jest również zainteresowane utrzymaniem na rynku marki RadioShack.

Pozyskanie naziemnej sieci handlowej dałoby Amazonowi szansę rywalizowania na równej stopie np. z Apple, które posiada rozbudowaną sieć salonów w dużych centrach handlowych. Mimo że Amazon wprowadził bowiem na rynek urządzenia elektroniczne pod własną marką, jak chociażby tablety Kindle, ma jednak problemy z dotarciem z produktem do klienta. Prezentacja oferty z kategorii elektronika w salonach stacjonarnych służyłoby więc popularyzacji tych urządzeń.

Gadżety Amazona

Amazon stale wprowadza na rynek nowe gadżety, nie zawsze związane z zasadniczą działalnością firmy, którą jest handel online. W listopadzie 2014 roku premierę miało urządzenie znane jako Amazon Echo. Urządzenie to obsługiwane jest poleceniami głosowymi, odtwarza muzykę i umożliwia zdalne dodawanie produktów do listy zakupów w serwisie Amazon.

Firma RadioShack powstała w 1921 roku jako sklep wysyłkowy ze sprzętem radiofonicznym. W ciągu kolejnych dekad poszerzała swoją ofertę o kolejne produkty z kategorii elektronika. W ostatnich latach ucierpiała na konkurencji z dużymi sieciami hipermarketów, takimi jak Wal-Mart, czy właśnie z Amazonem.

Nowojorska giełda papierów wartościowych zawiesiła przed kilkoma dniami sprzedaż akcji firmy w związku z jej fatalną kondycją finansową i nieprzedstawieniem planu refinansowania biznesu.

Reklama

SCF 2017 Spring