Raport Google: brytyjskie sklepy przodują w sprzedaży cross-border

Wielka Brytania e-commerce

Na całym świecie, zwłaszcza w Polsce, dynamicznie rośnie liczba klientów, którzy wyszukują w sieci nazwy brytyjskich marek i sprzedawców – wynika z najnowszego raportu Google oraz British Retail Consortium.

Jak pokazują dane, ofertą brytyjskich firm interesują się zarówno klienci z rynków rozwiniętych, jak i wschodzących. Raport BRC-Google Online Retail Monitor za czwarty kwartał 2014 roku pokazuje, że dotyczy to w szczególności zapytań wpisywanych w wyszukiwarki na urządzeniach mobilnych.

Polacy szukają brytyjskiej oferty

Na polskim rynku brytyjskie sklepy cieszą się rosnącą popularnością. Wzrost liczby brytyjskich marek i nazw sprzedawców wyszukiwanych za pomocą smartfonów wzrósł w naszym kraju o 97%, a za pomocą tabletów o 26%.

Jak zauważają autorzy raportu, liczba konsumentów, którzy przeglądają ofertę brytyjskich sklepów szczególnie dynamicznie rośnie w niektórych krajach rozwijających się. W Brazylii wzrost ten wynosił 717% dla wyszukiwarek na smartfonach oraz o 89% na tabletach. W Indiach wzrost na smartfonach wynosił 108%, a na tabletach – 9%. W Rosji z kolei liczba zapytań na smartfonach wzrosła o 67%, ale na tabletach spadła o 7%.

Gwałtowny wzrost m-commerce

Na lepiej ukształtowanych rynkach również zaobserwowano wzrost zainteresowania brytyjskimi sprzedawcami. Dotyczy to przede wszystkim Argentyny (wzrost o 240% na smartfonach), Polski oraz Węgier (88% wzrostu na smartfonach). W krajach tych zaobserwowano również wzrost popularności brytyjskich sklepów wśród użytkowników smartfonów, ale dynamika była znacznie mniejsza: 1% w Argentynie i 35% na Węgrzech. Największy wzrost na tabletach zanotowano w Irlandii (39%).

Jak komentuje Helen Dickinson, dyrektor generalna BRC, dane te pokazują rosnący apetyt globalnego konsumenta na ofertę brytyjskich sprzedawców detalicznych.

Mobile first

„Jest to ogromna szansa dla sprzedawców, niezależnie od skali ich działalności. Jednym z najważniejszych trendów, na które powinni zwrócić uwagę sprzedawcy, jest to, że na rynkach wschodzących, dla ogromnej części konsumentów pierwszym punktem styku z ofertą, są urządzenia mobilne” – mówi Dickinson.

„Wynika to z faktu, że przeskoczyły one pewien etap rozwoju, taki jak dostęp do łączy szerokopasmowych, a ostatnio bardzo silnie rozwinęły dostęp do internetu bezprzewodowego. Aby skorzystać na tym zainteresowaniu, brytyjscy sprzedawcy muszą kontynuować inwestycje w platformy zoptymalizowane pod urządzenia mobilne” – dodaje.

Brytyjski Czarny Piątek

„Większość wysiłków, które podejmują brytyjscy sprzedawcy wychodząc ze swoją ofertą za granicę, koncentruje się wokół wzrostu popularności urządzeń mobilnych” – komentuje Peter Fitzgerald, dyrektor ds handlu w Google.

„Czwarty kwartał 2014 roku w brytyjskim handlu został ponadto zdominowany przez „Czarny Piątek”, kiedy to liczba zapytań zawierających nazwy angielskich sklepów wzrosła czterokrotnie w porównaniu z rokiem 2013″ – dodaje Fitzgerald.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring