Overstock.com wypowiada wojnę cenową Amazonowi

Amazon vs overstock

W czerwcu Overstock.com promował sprzedaż książek ogłaszając, że ceny 360 tys. tytułów będą o 10% niższe niż na stronach Amazona. Sukces promocji był tak wielki, że Overstock ogłosił, że teraz cały zasób książek będzie sprzedawany w cenach konkurencyjnych w stosunku do oferty Amazona

Amazon odpowiedział udzielając 10% rabatu na najbardziej popularne tytuły. „W ostatnim miesiącu rozpoczęliśmy książkową wojnę cenową z Amazonem” – powiedział Patrick Byrne, prezes i dyrektor zarządzający Overstock.com. „Mamy nadzieję kontynuować tę walkę tak, aby nie ucierpiały rodzinne księgarnie, które uważamy za naszych sojuszników. Naszym celem jest zbicie cen książek na Amazonie bez wyrządzenia szkody niezależnym księgarniom” – dodał.

Batalia prowadzona jest na kilku frontach. W ramach programu lojalnościowego Overstock rozdaje klientom wirtualne dolary odpowiadające na 15% ceny zakupionej książki, które potem można wydać na inne zakupy. Udział w programie kosztuje 19,95 dolarów rocznie, w zamian otrzymuje się dostawę gratis, zniżkę 5% na wszystkie towary, a na setki wybranych rabat 25%. Amazon w ramach własnego programu oferuje m. in. nielimitowany strumień video i TV oraz bezpłatne wypożyczenie jednej książki miesięcznie dla użytkowników Kindle’a. Niestety tu roczna oplata to aż 79 dolarów.

Overstock.com to internetowy sprzedawca dyskontowy. Firma oferuje szeroką gamę produktów od mebli po elektronikę i samochody. Dochody firmy w drugim kwartale 2013 wyniosły 293 mln dolarów co oznacza wzrost o 22% w porównaniu z tym samym okresem w roku 2012. Czyżby spółka z amerykańskiego stanu Utah znalazła pietę achillesową Amazona?

Reklama

SCF 2017 Spring