Magazyn Marie Claire rozpocznie sprzedaż w modelu omnichannel

Kosmetyki sprzedaż online

Należąca do Time brytyjska edycja magazynu Marie Claire wchodzi na rynek handlu kosmetykami, we współpracy z firmą Speciality Stores, należącą do Ocado Group.

Stworzony wspólnie sklep internetowy będzie działał na rynku brytyjskim w modelu omnichannel, sprzedając za pośrednictwem sieci salonów oraz sklepu internetowego. Na czele nowej spółki stanie Amanda Scott, która obecnie jest szefem działu kosmetycznego w sieci John Lewis. To jej zasługą jest znaczny wzrost sprzedaży artykułów tej kategorii w brytyjskiej sieci supermarketów. Współpracowniczką Amandy Scott będzie redaktor Marie Claire, Justine Southall.

Marie Claire w omnichannel

„Tworząc nowy biznes chcemy wykorzystać zaufanie klientów do naszej marki oraz wpływ Marie Claire na rynek produktów z kategorii „uroda”. Obecnie jest to sektor, który zmienia się bardzo dynamicznie. Nasza propozycja odzwierciedli te zmiany. Skorzystamy też z rozległego doświadczenia grupy Orcado, która od lat działa na tym rynku” – komentuje Jackie Newcombe, dyrektor zarządzający Time UK.

Jak zapowiada grupa Ocado, koszty uruchomienia nowej działalności zmieszczą się w przedziale od dwóch do trzech milionów funtów w 2015 roku. Jak informuje Justine Southall, nowa działalność będzie polegała zarówno na sprzedaży, jak i na dostarczaniu treści związanych ze zdrowiem i urodą.

Content marketing i sprzedaż

„Marka Marie Claire jest znana zarówno wśród konsumentów, jak i wśród producentów kosmetyków. Zaufanie, jakim ją obdarzają stwarza naturalne podstawy do rozpoczęcia działalności w handlu. Wsparcie ze strony Ocado oraz kilkumilionowa inwestycja pomoże nam zapewnić klientom spójne doświadczenie zakupowe.” – komentuje Amanda Scott.

Time jest wiodącym na rynku brytyjskim wydawcą. W jego portfolio znajduje się ponad 60 tytułów, m.in.: Decanter, Country Life, Horse & Hound, NME, What’s on TV czy Wallpaper. Time publikuje treści na różnych nośnikach: od wydawnictw drukowanych, poprzez internet, aż po smartfony i tablety.

Partner e-commerce

Marie Claire jest magazynem dla kobiet, poświęconym m.in. tematyce urody i stylu życia. Wydawany jest w 36 krajach, na rynku brytyjskim ukazuje się od 1988 roku. W Wielkiej Brytanii działa również portal internetowy marieclaire.co.uk

Brytyjska Ocado to jedna z największych na świecie sieci sklepów spożywczych. Powstała w 2000 roku, ma siedzibę w podlondyńskim Hetfield. W 2013 roku obroty firmy wynosiły 792 milionów funtów. Speciality Stores jest spółką-córką Ocado, prowadzi sklepy internetowe Sizzle.co.uk oraz Fetch.co.uk.

Reklama

SCF 2017 Spring