Robert Lewandowski inwestorem e-commerce

Allani serwis ecommerce

Serwis Allani.pl działa jak internetowy pasaż handlowy. To także łatwa w obsłudze aplikacja, która umożliwia tworzenie oryginalnych stylizacji. Jednym z inwestorów serwisu jest piłkarz Robert Lewandowski.

Allani skupia w swoim katalogu blisko milion produktów renomowanych marek i sklepów, w tym ubrania sygnowane przez polskich i zagranicznych projektantów. W serwisie znaleźć można produkty firm takich jak Big Star, CCC, Reserved czy Top Secret.

Spółka powstała pod koniec 2011 roku jako wynik współpracy Mateusza Romanowskiego z Jakubem Laskiem. Obaj już wcześniej prowadzili wspólne projekty, z których najbardziej znany jest serwis zadajpytanie.pl.

“Chcemy przede wszystkim inspirować do zakupów, maksymalizować przyjemność procesu zakupowego eliminując wszelkie niedogodności” – mówi w rozmowie z Evigo Mateusz Romanowski, prezes zarządu firmy.

Proste zakupy online

Inspirowana Pinterestem platforma jest połączeniem sklepu internetowego z serwisem społecznościowym. Za pomocą tak zwanych „stylizatorów”, użytkownicy mogą przygotować kolaże ubrań i dodatków, udostępnić swój zestaw w social mediach, polubić go i skomentować.

Każdy produkt jest podlinkowany do właściwego sklepu. Wystarczy jedno kliknięcie, aby błyskawicznie zostać przekierowanym na stronę właściwego sklepu internetowego. Serwis – w zależności od umowy z danym producentem – zarabia albo na prowizji od transakcji albo na opłacie za przekierowanie do sklepu.

Allani strona główna

Strona główna Allani.pl

Każdego miesiąca portal Allani.pl jest odwiedzany przez blisko 1,5 mln użytkowników generujących ponad 7 mln odsłon. Wśród nich zdecydowanie przeważają kobiety w wieku od 25 do 55 lat, które stanowią 65% użytkowników (źródło: Megapanel PBI/ Gemius, sierpień 2014 oraz Google Analytics/ grudzień 2014). Na portalu społecznościowym Facebook, Allani.pl ma już ponad 77 tys. fanów.

Inwestycje w start-upy

W 2012 roku, po odstąpieniu części udziałów, twórcy otrzymali 400 tys. złotych dofinansowania na rozwój start-upu od firm Protos Venture Capital SPV oraz Hedgehog Fund.

Protos Venture, firma inwestująca w projekty internetowe i aplikacje mobilne, posiada w swoim portfolio portale GoldenLine, znanylekarz.pl, czy brainly.com. Z kolei Hedgehog Fund to warszawska spółka komandytowo-akcyjna zajmująca się głównie działalnością z zakresu reklamy, badania rynku i opinii publicznej.

Co ciekawe pośrednim inwestorem serwisu Allani jest najsłynniejszy dziś polski piłkarz Robert Lewandowski. W styczniu 2014 roku napastnik Bayernu Monachium został udziałowcem funduszu Protos Venture. Ile sportowiec zainwestował w przedsięwzięcia, pozostaje tajemnicą.

Model biznesu online

Zatrudniająca dziś piętnaście osób firma Allani, swój model biznesowy opiera na bogatym katologu produktów należących to takich sklepów takich jak Zalando, Bonbrix czy Triumph. Na platformie pojawiają się także stargetowane reklamy i konkursy sponsorowane.

Allani strona produktowa damska

Strona produktowa Allani.pl

“Aplikacja odróżnia się od konkurencji. Przykładamy szczególną wagę do tego, by pokazać najciekawsze produkty na rynku. Mamy grupę specjalistów, którzy tworzą autorskie stylizacje. Dbamy też o to, by wszystkie stylizacje były dostępne na rynkach lokalnych” – mówi Romanowski. Zaletą serwisu jest również efektywna wyszukiwarka, która ułatwia odnalezienie konkretnego artykułu oraz daje możliwość porównywania części garderoby z tej samej kategorii.

Twórcy nastawieni są na dalszy rozwój. W sierpniu 2014 roku otworzyli swoją platformę na rynkek brazylijski (allani.com.br), a w przyszłości planują ekspansję na dynamicznie rosnące rynki europejskie. Ich długoterminowym celem jest także wprowadzenie aplikacji mobilnych.

Działąjące na podobnej zasadzie polskie platformy internetowe, to domodi.pl, shwrm.pl czy mustache.pl.

Reklama

SCF 2017 Spring