Sieć Decathlon sprzedaje w londyńskim metrze

decathlon click and collect metro omnichannelDecathlon, francuska sieć sportowych marketów, uruchomiła tymczasowy sklep na stacji Old Street w Londynie. Służy on również jako punkt odbioru zakupów zrobionych w internecie.

Nowo otwarty pop-up store w londyńskim metrze spełnia kilka funkcji. Przede wszystkim jest odpowiedzią na nowy trend, czyli tzw. click and commute. Chodzi o umożliwienie klientom odebrania internetowych zakupów w dogodnym miejscu i czasie, na przykład w drodze do pracy.

Sklep na stacji Old Street wpisuje się także w nową strategię firmy Dectahlon – otwierania mniejszych, w pełni cyfrowych salonów sprzedaży. Ruchliwe miejsce, takie jak stacje metra, to także doskonały punkt do promocji danej marki i kreowania jej wizerunku wśród konsumentów.

Cyfrowe salony w wersji mini

Tradycyjne sklepy Decathlon mają nawet 10 tys. mkw. powierzchni. Nowy pop-up store uruchomiony w Londynie ma jedynie ok. 35 mkw. Dlatego jego asortyment ma być zmieniany co tydzień. Klienci będą mieli jednak możliwość przejrzenia i zamówienia pełnej oferty marki – wszystko dzięki umieszczonym w sklepie tabletom.

Punkt w londyńskim metrze będzie służył nie tylko jak sklep, ale również jako punkt odbioru zakupów dokonanych w sklepie online. Testy nowego formatu sklepu potrwają przez trzy miesiące. Jeżeli zakończą się sukcesem, władze Decathlonu zapowiadają otwarcie nowych tego typu punktów. Mają być zlokalizowane przede wszystkim w południowo-wschodniej części Wielkiej Brytanii, a także w takich miastach jak Manchester czy Birmingham.

Click and commute

Sieci handlowe coraz częściej wykorzystują stacje kolejowe albo metra jako miejsce do sprzedaży czy odbioru ich produktów. Dzięki temu klienci mogą odbierać swoje zakupy w drodze do pracy albo wracając wieczorem pociągiem do domu.

Takim przykładem jest brytyjska sieć domów towarowych John Lewis, która planuje otwierać sklepy stacjonarne zlokalizowane przy głównych węzłach komunikacyjnych. Pierwszy sklep został już otwarty w Londynie na stacji St Pancras International. To jeden z głównych węzłów komunikacyjnych stolicy Wielkiej Brytanii. Rocznie przez stację przewija się 48 mln pasażerów.

Także InPost, Tesco oraz Waitrose uruchomiły punkty odbioru towarów na stacjach londyńskiego metra, przystankach autobusowych oraz peronach kolejki miejskiej. Dzięki temu klienci będą mogli skorzystać z nowej usługi w najbardziej dogodnym dla nich punkcie.

Francuski Dectahlon to jedna z największych na świecie sieci marketów sportowych. Posiada ok. 800 sklepów zlokalizowanych w 20 krajach na całym globie. Roczne obroty koncernu wynoszą ok. 7,5 mld euro.

W Polsce Decathlon prowadzi ok. 40 marketów. Sklep internetowy francuskiej marki w naszym kraju ruszył w 2013 roku. Klienci mają do wyboru kilka opcji odebrania internetowego zamówienia: za pośrednictwem kuriera, a także osobiście (usługa click and collect)  w wybranym sklepie, albo w paczkomacie.

Reklama

SCF 2017 Spring