Startup Holition: rozpoznawanie twarzy pomoże w zakupach

aplikacja face by holition

Wkrótce odbędzie się premiera aplikacji Face by Holition, dostępnej na rynku amerykańskim. Służy ona do rozpoznawania twarzy i wirtualnego testowania kosmetyków do makijażu.

„Stworzyliśmy tę aplikację na użytek sprzedawców, którzy chcą zaciekawić i zaangażować swoich klientów, oferując im możliwość wypróbowania kosmetyków przed dokonaniem zakupu.” – mówi w rozmowie z Evigo Jonathan Chippindale, prezes agencji Holition, która stworzyła aplikację.

Zakupy nowej generacji

Aplikację można w pełni przystosować do potrzeb i oferty produktowej danej marki. Można ją też zintegrować z systemami sprzedażowymi e-sklepu. Użytkownicy, którzy korzystają z aplikacji mogą zapamiętywać zdjęcia swojej twarzy z wirtualnym „makijażem” i udostępniać je w mediach społecznościowych: na Facebooku, Twitterze, czy Instagramie. Z kolei sprzedawcy zyskają więcej wiedzy o tym, w jaki sposób ich klienci robią zakupy i jak łączą produkty w zestawy.

face by holition mobile

Testowanie aplikacji Face by Holition

Dzięki aplikacji, użytkownicy mogą – zamiast iść do salonu sprzedaży i osobiście wypróbowywać produkty – nakładać makijaż w wersji cyfrowej. Za „lusterko” służy ekran smartfona bądź tabletu. Aplikacja umożliwia eksperymentowanie z kolorami i odcieniami poszczególnych produktów kosmetycznych.

Wirtualny makijaż

Zastosowana w aplikacji technologia rozpoznaje rysy twarzy użytkownika, a wirtualny makijaż dostosowuje się do mimiki,nie „rozmazując się”, nawet gdy użytkownik porusza głową, uśmiecha się bądź mówi.

face by holition mobile

Aplikacja Face by Holition

„Testowanie produktów w sklepie może być frustrujące. Gdy dobierze się zły odcień, wszystko trzeba zmywać, ręce ma się pobrudzone pudrem i szminką” – czytamy w informacji o firmie Holition. „Wirtualny makijaż pozwala bez trudności wypróbować kosmetyki przed ich kupnem. Ponieważ próby makijażu odbywają się w czasie rzeczywistym, użytkownicy mogą wykazać się kreatywnością, a zakupy stają się dobrą zabawą.” Aplikację można stosować dla dowolnej marki kosmetyków.

Przy tworzeniu aplikacji, firma Holition współpracowała z różnymi firmami z branży kosmetycznej, takimi jak Richemont, LVMH, Swatch Group, Lacoste, czy Kering. „W ten sposób powstało narzędzie, które zaciera granicę między technologią a sprzedażą. Doświadczenia, które zyskaliśmy przy tej współpracy pomogły nam stworzyć jeszcze kilka produktów, które pomagają zacieśniać więź między konsumentem a marką. Będziemy sukcesywnie wprowadzali je na rynek.” – zapowiada Chippindale.

Reklama

SCF 2017 Spring