Startup Holition: rozpoznawanie twarzy pomoże w zakupach

W niedługim czasie będzie miała miejsce premiera aplikacji Face by Holition, która jest obecna na rynku amerykańskim. Aplikacja jest przeznaczona do rozpoznawania twarzy i wirtualnego testowania konkretnych kosmetyków do wykonania makijażu.

Według producentów aplikacja powstała dla sprzedawców, którzy mają na celu zaciekawienie swoich klientów poprzez zaproponowanie im możliwości przetestowania konkretnych kosmetyków przed ich zakupem.

Nowoczesne zakupy

Aplikacja ma możliwość pełnego dostosowania jej do potrzeb oraz oferty, którą posiada konkretna marka. Możliwe jest również jej połączenie z systemami sprzedażowymi, które posiada konkretny sklep internetowy. Dodatkowo zdjęcia twarzy z wirtualnym „makijażem” mogą być udostępniane na takich platformach jak: Facebook, Twitter oraz Instagram. Sprzedawcy natomiast będą posiadali większą wiedzę na temat tego jak klienci robią zakupy oraz w jaki sposób łączą ze sobą konkretne produkty.

Aplikacja daje klientom możliwość stworzenia wirtualnego makijażu, który będzie pozwalał na przetestowanie konkretnych produktów. W formie „lusterka” występuje w tym przypadku ekran smartfona lub tabletu. Dzięki aplikacji można również bardzo wygodnie eksperymentować z kolorami i odcieniami oferowanymi przez konkretne kosmetyki.

Zrobienie wirtualnego makijażu

Aplikacja jest wyposażona w technologię do rozpoznawania rysów twarzy, a sam makijaż dostosowuje się do mimiki. Nie rozmazuje się zatem podczas uśmiechania się, mówienia lub poruszania głową.

Jak twierdzi firma Holition samo testowanie produktów w sklepach może powodować frustrację. Dobranie złego odcienia prowadzi bowiem do tego, że wszystko trzeba zmywać. Aplikacja pozwalająca stworzyć wirtualny makijaż daje natomiast możliwość wygodnego przetestowania konkretnych kosmetyków jeszcze przed ich zakupem. Wszystko odbywa się w czasie rzeczywistym i właśnie z tego powodu zakupy są zdecydowanie przyjemniejsze. Sama aplikacja pozwala na nakładanie kosmetyków dowolnej marki.

Sama aplikacja została zaprojektowana z takimi firmami jak Richemont, LVMH, Swatch Group, Lacoste oraz Kering. Dzięki szerokim konsultacjom i położeniu nacisku na jakość aplikacji udało się stworzyć narzędzie, które bardzo skutecznie zaciera granice pomiędzy technologią a sprzedażą. Zdobyte podczas tworzenia aplikacji doświadczenie dało możliwość opracowania takżę kilku innych produktów, które pozwalają na jeszcze lepsze zacieśnienie więzi pomiędzy konsumentem, a marką. Rozwiązania te będą systematycznie wprowadzane na rynek.