Badanie: program lojalnościowy zwiększa wartość e-koszyka o 120%

programy lojalnosciowe ecommerce

Programy lojalnościowe zwiększają wartość koszyka w brytyjskich sklepach internetowych o ponad 120% – wynika z badań przeprowadzonych przez Trusted Loyalty Partners.

Brytyjska firma zajmująca się tworzeniem oprogramowania dla kart lojalnościowych przeprowadziła badania, w których sprawdza, jak programy motywacyjne dla klientów wpływają na wyniki sprzedaży. Wynika z nich m.in. że ci sprzedawcy, którzy stosują programy lojalnościowe, obserwują 185% wzrost ruchu w sklepach.

Większy ruch w sklepie

Badania na zlecenie Trusted Loyalty Partners przeprowadzone zostały na grupie 528 reprezentatywnych sprzedawców działających w Wielkiej Brytanii. Na początek zapytano ich, czy w ogóle stosowali kiedykolwiek jakiś program lojalnościowy. Większość (78%) potwierdziła, jedynie 22% zadeklarowało, że nigdy nie miało do czynienia z tą formą promocji.

Tych, którzy stosowali już programy lojalnościowe zapytano następnie, czy uważają, że jest to skuteczna metoda napędzania ruchu w ich sklepach. Niemal dwie trzecie respondentów (63%) przyznało, że uważają tę metodę za efektywną.

Wyższa wartość koszyka

Uczestników sondażu poproszono następnie, by ujawnili, jak zmieniała się wartość koszyka pod wpływem stosowania programów lojalnościowych. Z analizy ich odpowiedzi wynika, że konsumenci zachęceni korzyściami z programów lojalnościowych dodawali do koszyków produkty o 120% większej wartości. Jedynie 4% respondentów deklarowało, że nie zanotowali żadnych zmian wartości koszyka podczas stosowania programów lojalnościowych.

Tych samych sprzedawców zapytano również o to, czy zaobserwowali zwiększenie ruchu w sklepie, na skutek stosowania programu lojalnościowego. Większość z nich (71%) potwierdziła, że od kiedy je stosuje, ruch w sklepach zwiększył się. Poproszono o określenie, ile wynosił ten wzrost i na tej podstawie wyliczono średnią 185%.

Bezpieczny i efektywny marketing

„Wielu sprzedawców widzi w praktyce, jakie korzyści przynosi prawidłowe stosowanie programów lojalnościowych. Uważam, że nadal jest to niezagospodarowany obszar biznesu. Potencjał takich działań promocyjnych jest ogromny ze względu na to, że opiera się na zasadzie win-win” – komentuje Chris Heather, dyrektor Trusted Loyalty Partners.

„Programy lojalnościowe to bezpieczna i efektywna strategia marketingowa, która pozwala zwiększyć wartość sprzedaży i przyciągnąć klientów do sklepu. Mamy nadzieję, że coraz więcej sprzedawców będzie decydowało się na ich stosowanie” – dodaje.

Reklama

SCF 2017 Spring