Rocket Internet inwestuje w e-commerce gastronomiczny

rocket internet online strategyRocket Internet, globalny inkubator internetowy z siedzibą  w Berlinie, przejął 30% udziałów w firmie Delivery Hero. To czołowy gracz na rynku zamawianie jedzenia online. Wartość transakcji wyniosła ok. 500 mln euro.

“Inwestycja w Delivery Hero stanowi idealne uzupełnienie naszej dotychczasowej działalności na rynku internetowego zamawiania jedzenia na wynos. To szybko rozwijająca się gałąź branży e-commerce. Chcemy odgrywać w niej kluczową rolę” – komentuje Oliver Samwer, prezes i jeden z założycieli Rocket Internet.

Rośnie rynek dostaw jedzenia online

Połączenie sił Delivery Hero i należących do Rocket Internet serwisów HelloFresh i Foodpanda tworzy giganta o globalnym zasięgu. Będzie to największa, poza Chinami, grupa na rynku zamawianie jedzenia online na świecie. Rocznie za pośrednictwem tych serwisów realizowanych jest ok. 78 mln internetowych zamówień.

Delivery Hero, niemiecka platforma do zamawiania jedzenia online, współpracuje obecnie z ponad 90 tys. restauracji na całym świecie. Firma funkconuje m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Danii, Finlandii, Polsce, Austrii, Słowacji, Czechach, Szwajcarii, a także w licznych krajach Ameryki Południowej i Centralnej, a także w Chinach, Korei Południowej oraz Australii.

Niemieckie firmy walczą o polski rynek

W Polsce Grupa Delivery Hero jest właścicielem platformy PizzaPortal.pl. To największy w naszym kraju serwis oferujący zamawianie jedzenia online. Znaleźć w nim można menu ponad dwóch tysięcy restauracji z całej Polski oferujących kuchnie z całego świata. Poza tradycyjnymi formami płatności, jako pierwszy gracz na rynku e-commerce w Polsce wprowadził również możliwość płacenia wirtualną walutą bitcoin. Wartość polskiego rynku internetowych dostaw jedzenia szacowana jest na niecałe 150 mln złotych rocznie.

pizza portal dostawy online

Pizzaportal.pl

Co ciekawe, pod koniec 2014 roku PizzaPortal.pl przejął…polski serwis Foodpanda. W wyniku negocjacji strony ustaliły, że polski serwis Foodpanda przestanie całkowicie istnieć, a wszystkie restauracje z którymi do tej pory współpracował wejdą do oferty PizzaPortal.pl.

„Ta transakcja ma dla nas znaczenie strategiczne. Nie tylko wzmacnia naszą pozycję lidera, ale również umożliwia rozszerzenie działalności o dostawy. To teoretycznie pozwoli nam nawiązać współpracę z każdą restauracją na rynku” – ocenia Lech Kaniuk, CEO PizzaPortal.pl.

Reklama

SCF 2017 Spring