Wielka Brytania: sieć Asda wprowadza pionierskie narzędzia sprzedaży

Asda strategia omnichannelWartość sprzedaży internetowej wyniesie w 2018 roku 3 mld funtów – szacują władze brytyjskiej sieci supermarketów Asda.

Asda, która należy do amerykańskiego giganta, koncernu Wal-mart, jest jednym z pionierów we wprowadzaniu w swoich sklepach nowoczesnych technologii i rozwijaniu sprzedaży online.

Rezultaty tych działań już są widoczne. Obecnie sprzedaż online sieci Asda generuje 1 mld funtów przychodów rocznie, w 2018 roku ta wartość ma skoczyć do 3 mld funtów.

Supermarket w erze omnichannel

W ubiegłym roku sieć Asda rozpoczęła testy sklepów w nowym, skrojonym na potrzeby współczesnych konsumentów, formacie. Dwa pierwsze zlokalizowane były w Grantham i Coventry. Teraz firma poinformowała, że powstanie osiem kolejnych takich sklepów: w Hatfield, High Wycombe, Carlisle, Gravesend, Blackburn, Norwich, Cwmbran i Bridge of Dee.

“Sklepy w nowym, mniejszym formacie, mają odpowiadać na potrzeby współczesnych konsumentów. Nie trzymamy się sztywno jednego wzorca. Kluczowe jest jednak zapewnienie klientom wygodnych i interaktywnych zakupów” – wyjaśnia Andy Clarke, prezes sieci Asda.

asda sklep online

Witryna internetowa Asda

Czym wyróżniają się nowe sklepy? Po pierwsze klienci mogą w nich przejrzeć i zamówić online pełną ofertę sieci Asda, w tym produktów z linii George, George Home i innych produktów niespożywczych. Wszystko dzięki zainstalowanym w nich specjalnym cyfrowym ekranom podłączonym do internetu. Udogodnienia czekają również na tych klientów, którzy wybrali zakupy w sklepie online sieci Asda.

Odbiór zakupów w usłudze click and collect odbywa się tutaj bez konieczności wychodzenia z auta. Tuż po wjeździe na parking, konsument kierowany jest do specjalnego punktu odbioru typu Drive-Thru. Działa on na tej samej zasadzie, jak zamawianie i odbieranie posiłków w restauracjach typu McDonald’s Drive-Thru.

Beacony nakręcają sprzedaż

Pod koniec 2014 roku Asda rozpoczęła również testy technologii beacon. Na razie urządzenia zostały zainstalowane w kilkudziesięciu marketach, a także w głównej siedzibie firmy. Za pomocą powiadomień wysyłanych na telefony komórkowe Asda chce informować klientów przebywających w sklepie o aktualnych promocjach i przecenach. Konsumenci dostaną także dodatkowe informacje, dzięki którym będą mogli porównać ceny w Asda z ofertą innych sieci handlowych.

Asda to sieć brytyjskich supermarketów, oferujących artykuły spożywcze, odzież, produkty gospodarstwa domowego. Od roku 1999 należy do amerykańskiej sieci Wal-Mart. Sieć składa się z 21 hipermarketów, 243 supermarketów, 43 sklepów dużej wielkości. Zatrudnia 150 tyś. osób. Tygodniowo odwiedza ją 7,7 mln klientów.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring