Hybris uruchamia platformę marketingową dla omni-channel

hybris rozwiązania e-commerce

Hybris wprowadza na rynek platformę marketingową w chmurze, SAP hybris Marketing. Umożliwi ona scentralizowane prowadzenie działań marketingowych oraz stworzenie jednolitego profilu klienta.

Należąca do SAP firma hybris software uruchomiła nowe narzędzie do marketingu kontekstowego, które zbiera w jednym miejscu skonsolidowane informacje na temat klienta. W ten sposób marketerzy zyskają dostęp do przetwarzaniu w czasie rzeczywistym danych o konsumentach i anonimowych odwiedzających.

hybris marketing kontakt klient

Profil klienta w panelu platformy SAP hybris Marketing

Marketing kontekstowy

Jak tłumaczy Brian Walker, dyrektor ds. strategii w firmie hybris i SAP CEC, „nowe narzędzie wyróżnia się na rynku m.in. tym, że można je łatwo integrować z innymi platformami działającymi w chmurze, takimi jak Adobe czy Marketo oraz z innymi rodzajami oprogramowania, np. z platformami analitycznymi.”

SAP hybris Marketing gromadzi wszelkie dane o aktywności klienta w sieci, umieszcza je w kontekście i na tej podstawie tworzy jeden kompleksowy profil klienta oraz potencjalnych klientów. Profile te są aktualizowane w czasie rzeczywistym. Zawierają informacje o tym, co klient robił w przeszłości, co mógłby zrobić w przyszłości i czym jest najbardziej zainteresowany w danym momencie.

hybris marketing kontakt klient

Segmentacja klientów w platformie SAP hybris Marketing

Dzięki temu marketerzy mogą organizować spersonalizowane kampanie na stronach internetowych, poprzez wiadomości e-mail, reklamy typu display, nawiązanie kontaktu przez sprzedawcę lub specjalistę technicznego, czy wiadomości typu push w aplikacjach i urządzeniach mobilnych.

Jednolity profil klienta

Kampanie mogą być uruchamiane automatycznie, gdy np narzędzie pewne konkretne zachowanie klientów. Mogą też zostać zaplanowane wcześniej, albo tworzone na bieżąco przez marketerów.

„Współczesny marketing chcący w pełni skorzystać na personalizacji musi zmierzyć się z kilkoma podstawowymi wyzwaniami. Nie jest to możliwe bez właściwego rozumienia kontekstu i działań każdego klienta w czasie rzeczywistym. Skutkiem spotykanego w wielu firmach rozproszenia danych na temat klientów w odrębnych systemach jest bombardowanie ludzi informacjami, które nie zawsze są dla nich istotne” – powiedział Brian Walker.

„Każdym swoim działaniem – wyszukiwaniem, przeglądaniem stron, otwieraniem poczty,– klienci mówią nam, czego chcą lub czego potrzebują w tej właśnie chwili. Dotychczas marketerzy praktycznie nie mogli wykorzystywać tych informacji. Rozwiązanie SAP hybris Marketing pozwoli przekształcić komunikację masową w przekaz spersonalizowany”.

Remarketing w czasie rzeczywistym

Nowa platforma marketingowa składa się z siedmiu podstawowych komponentów:

  • Silnika dynamicznego profilu klienta
  • Silników do segmentacji, analizy predykcyjnej i kontekstowej
  • Planowania marketingowego, budżetowania i orkiestracji
  • Rekomendacji i targetowania na miejscu
  • Realizowanego w czasie rzeczywistym remarketingu opartego na zachowaniach
  • Zarządzania wydajnością działań marektingowych
  • Możliwości współpracy z otwartym ekosystemem dostawców rozwiązań marketingowych poprzez otwarte interfejsy programowania aplikacji (API).

SAP hybris Marketing jest elementem wprowadzonego w ubiegłym roku linii produktów i usług SAP customer engagement and commerce (CEC), wraz z rozwiązaniami SAP hybris Commerce Suite i SAP Cloud for Customer. Rozwiązanie można też integrować z innymi produktami SAP.

„Musicie pamiętać, że klientów nie interesuje złożoność kanałów” – mówi Maggie Chan-Jones, dyrektor ds. marketingu w firmie SAP. „Oni chcą tylko podejmować świadome decyzje zakupowe i oczekują spójnej, wygodnej i prostej obsługi. Dzięki rozwiązaniu SAP hybris Marketing, zapewniamy marketerom zintegrowane rozwiązanie, które pokazuje, w jaki sposób klient korzysta ze stron internetowych, aplikacji, centrum obsługi czy działu sprzedaży”.

Rozwiązanie w chmurze

Opracowane na otwartej platformie, rozwiązanie SAP hybris Marketing jest już dostępne do wdrożenia w środowisku chmurowym lub lokalnym, z wstępną integracją rozwiązań wielu partnerów marketingowych.

Firma hybris software, będąca własnością SAP, dostarcza rozwiązania do sprzedaży i obsługi konsumentów w modelu omni-channel. Z jej rowiązań korzystają m.in. firmy: 3M, ASICS, Bridgestone, EE Galeries Lafayette, Johnson & Johnson, Levi Strauss & Co, Nestlé, Nespresso, Nikon, Rexel, Samsung Electronics, Ted Baker, Tommy Bahama czy W.W. Grainger.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring