Raport IAB: e-commerce napędza sektor finansowy

konsument internetowy

Internet stanowi dla Polaków najbardziej przydatne źródło informacji w procesie zakupowym usług finansowych. Jest dla nich także najbardziej wiarygodnym medium – tak wyniki z badania „E-konsumenci (Consumer Journey Online)” przeprowadzonego przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Już obecnie branża finansowa odpowiada za 14% udziałów w onlinowym torcie reklamowym. Więcej na promocję w internecie wydają tylko przedstawiciele branży motoryzacyjnej.

“Biorąc pod uwagę z jednej strony dynamiczny rozwój e-bankowości, a z drugiej coraz bardziej powszechne dostęp polskich konsumentów do nowoczesnych urządzeń mobilnych, możemy spodziewać się, że wydatki reklamowe branży finansowej w sieci będą rosły” – mówi w rozmowie z portalem Evigo Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań w IAB Polska.

Postępująca cyfryzacja usług

Korzystanie z usług finansowych to jedna z ważniejszych czynności w codziennym życiu, począwszy od zarządzania domowym budżetem, poprzez ubezpieczenia, a skończywszy na pożyczkach i kredytach hipotecznych.

iab raport instytucje finansowe

“Już obecnie wiele osób korzysta z różnego rodzaju finansowych aplikacji mobilnych. Ogólnie widoczny jest trend polegający na cyfryzacji wielu aspektów naszego życia. Sektor usług finansowych nie jest tu wyjątkiem. Docieranie do klientów ze spersonalizowaną ofertą staje się więc kluczowe. Barierę mogą stanowić kwestie związane z bezpieczeństwem informacji i ochroną danych osobistych” – komentuje Paweł Kolenda.

Internet: promocja i informacja

Wyniki Badania IAB Polska Consumer Journey Online pokazują, że w przypadku wykorzystywania internetu do usług finansowych Polacy mają bardzo pragmatyczne podejście.

“Po pierwsze internet traktujemy przede wszystkim jako ważne i przydatne źródło wiedzy. Mamy w nim dostęp „od ręki” do ofert banków, instytucji ubezpieczeniowych, analiz ekspertów. Jednak kolejny wniosek, jaki płynie z badania jest taki, że choć jest to przydatne źródło i najbardziej wiarygodne medium, jest ono jednak mniej wiarygodne niż opinie ekspertów czy osób nam bliskich” – wyjaśnia Sławomir Pliszka, dyrektor ds. badań w firmie Polskie Badania Internetu.

iab raport finanse reklama

Co więcej okazuje się, że choć intensywnie poszukujemy informacji o finansach online, zakupu tego rodzaju usług wolimy dokonywać poza siecią.

“Wynika to nie tylko z częstej konieczności złożenia podpisu na dokumencie, ale chociażby z możliwości dodatkowego dopytania obsługującego zakup eksperta. Oznacza to, że aby skutecznie dotrzeć do e-konsumenta z produktami i usługami finansowymi, należy nie tylko dostarczać online jak najbardziej wiarygodnej informacji, ale także na tyle perswazyjnej, by skłonić go do odwiedzin i nawiązania bezpośredniego kontaktu w placówce” – dodaje Sławomir Pliszka.

IAB istnieje na polskim rynku interaktywnym, technologicznym i reklamowym od 2000 roku. Od 2007 roku działa jako Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Wśród członków związku znajdują się m.in. największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe i agencje interaktywne.

Reklama

SCF 2017 Spring