USA: Amazon wprowadził nowe narzędzie prosprzedażowe

amazon giveaway prizeAmazon Giveaway to nowa funkcja, która umożliwia m.in. organizowanie konkursów z nagrodami dla klientów bądź followersów. Mogą z niej skorzystać wszystkie osoby i firmy posiadające aktywne konta na platformie Amazon.

Od teraz, dzięki funkcji Amazon Giveaway wystarczy tylko kilka kliknięć, aby przygotować loterię bądź konkurs dla swoich klientów. Jeden warunek: produkty, które mają być nagrodą, muszą znajdować się w ofercie Amazon i kosztować łącznie nie więcej niż 5 tys. dolarów.

Nagrody przyciągają internautów

Organizowanie konkursów bądź loterii dla swoich klientów, czytelników czy followersów to już stały element prowadzenia konta w mediach społecznościowych. Takie działania szczególnie popularne są na Twitterze, YouTubie, Instagramie i Facebooku. Słowo “konkurs” pojawia się na nich ponad milion razy dziennie.

Najczęściej z takiej opcji nagrodzenia swoich followersów korzystają pisarze, dziennikarze, artyści czy blogerzy. Zorganizowanie loterii z nagrodami może być jednak również wykorzystane przez internetowych sprzedawców w celu przyciągnięcie większej ilości klientów.

amazon giveaway ecommerce

Zasada działania Amazon Giveway

Amazon postanowił wykorzystać ten trend i uruchomił nową funkcję Amazon Giveaway. Każdy, kto aktywnie korzysta z platformy Amazon, może dzięki tej opcji w łatwy i szybki sposób zorganizować konkurs dla swoich klientów. Wystarczy wybrać nagrodę z bogatego portfolio produktów dostępnych na platformie Amazon i za nią zapłacić, a całą resztą zajmie się już wybrany przez nas internetowy sprzedawca. To on przeprowadzi konkurs, powiadomi zwycięzców, dostarczy przesyłkę i zajmie się wszystkimi formalnościami.

Zwycięzców konkursu można wyłonić na dwa sposoby: albo na zasadzie “kto pierwszy ten lepszy”, albo wygrywać może np. co 25 osoba wchodząca na daną stronę. Łączna liczba nagród w jednym konkursie nie może przekroczyć 50, a ich wartość 5 tys. dolarów. Na razie z nowej funkcji Amazon mogą korzystać jedynie mieszkańcy i firmy działające w USA.

Siła social shopping

Nowa funkcja Amazon Giveaway to swoista kontynuacja rozwoju tzw. kanału social shopping. Pod koniec 2014 roku z myślą o sezonie świątecznym Amazon uruchomił funkcję pozwalającą dodawać produkty do listy życzeń bezpośrednio z konta na Twitterze.

Na czym to polega? Jeśli któryś z użytkowników Twittera wrzuci tweet z linkiem do produktu z oferty Amazona i produkt ten się nam spodoba, możemy go natychmiast dodać do listy życzeń. Wystarczy odpowiedzieć na tweet wpisując hashtag #AmazonWishLis. Jeśli nasze konto na Twitterze nie jest zintegrowane z platformą Amazon, automatycznie pojawi się sugestia, by to uczynić. I dopiero wtedy produkt zostanie dodany do listy.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring