Koncern Zalando pierwszy raz na finansowym plusie

zalando wyniki finansowe strategia ecommercePo raz pierwszy w swojej historii Zalando, jeden z największych europejskich sklepów internetowych, zanotowało dodatnie wyniki finansowe.

Jak wynika ze wstępnych danych finansowych zaprezentowanych przez Zalando, w 2014 roku niemiecka spółka zanotowała zysk operacyjny przed odliczeniem podatków i odsetek (EBIT) na poziomie 62 mln euro. Dla porównania rok wcześniej strata EBIT wyniosła 114 mln euro.

Systematycznie rosną także obroty generowane przez Zalando. W 2014 roku sprzedaż na wszystkich 15 rynkach, na których działa obecnie Zalando, wyniosła ponad 2,2 mld euro, o 26% więcej niż rok wcześniej.

Inwestycje w e-commerce

“Te wyniki utwierdzają nas w przekonaniu, że idziemy dobrą drogą. W kolejnych latach chcemy skoncentrować się na inwestycjach, które podniosą jakość świadczonych przez nas usług i wartość naszej firmy w długofalowej perspektywie. Nie staramy się za wszelką cenę maksymalizować zysków w krótkim okresie czasu” – komentuje Rubin Ritter, członek zarządu Zalando.

W październiku 2014 Zalando zadebiutowało na giełdzie we Frankfurcie. Firma planuje zebrać z giełdy ok. 633 miliony euro. Część z tych pieniędzy ma zostać wykorzystana m.in. na przejęcia firm z branży e-commerce.

“Obecnie nie planujemy ekspansji na kolejne rynki. Chcemy skoncentrować się na rozwoju sprzedaży w 15 krajach, w których jesteśmy już obecni. Nie wykluczamy jednak akwizycji firm technologicznych, oferujących  nowoczesne rozwiązania dla e-sklepów” – przyznał w rozmowie z Evigo Robert Schütze, country manager Poland w Zalando.

Nowoczesne narzędzia prosprzedażowe

Eksperci Zalando od samego początku sporo uwagi przywiązywali do nowatorskich rozwiązań, takich jak aplikacja do rozpoznawania zdjęć, czy wirtualna przymierzania. Ta ostatnia działa jak gra – klikając na poszczególne opcje można przymierzać ubrania z oferty Zalando i sprawdzać, czy pasują do konkretnej sylwetki.

zalando przymierzalnia wirtualna

Testy wirtualnej przymierzalni Zalando

Wiceprezes firmy, Christoph Luetke Schelhowe tłumaczy, że dla Zalando rzeczywistość ogranicza się do świata online. A główną przyczyną zwrotów w branży fashion jest to, że klient nie jest w stanie dobrać odpowiedniego rozmiaru ubrania. To właśnie innowacyjne rozwiązania pomagają im wybrać właściwy produkt. Za kolei aplikacja, która rozpoznaje zdjęcia, pomaga odnaleźć w zasobach internetu to, co widzimy na ulicy.

Zalando jest jednym z  europejskich liderów sprzedaży odzieży i obuwia online. Obszerna oferta dla kobiet, mężczyzn i dzieci obejmuje zarówno popularne marki, jak również artykuły najbardziej znanych projektantów.

Obecnie Zalando oferuje produkty ponad 1,5 tysiąca marek. Oprócz obuwia i odzieży, klienci sklepu internetowego Zalando mogą kupić ekskluzywne akcesoria, a także artykuły sportowe. Zalando oferuje bezpłatne przesyłki i zwroty, darmową infolinię oraz 100-dniowe prawo zwrotu wszystkich produktów.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring