Platforma TestMeToo: engagement seeding zwiększa e-sprzedaż

testmeetoo ecommerce startup

Platforma TestMeToo to funkcjonujące na polskim rynku rozwiązanie, które pozwala zwiększyć sprzedaż produktów testowanych przez klientów i rekomendowanych przez nich w social media.

TestMeToo pośredniczy między producentami, a klientami, którzy chcą testować produkty, oceniać je i rekomendować znajomym. Obecnie w serwisie zarejestrowanych jest 80 tysięcy konsumentów. Recenzują oni poszczególne produkty i dzielą się swoimi wrażeniami w mediach społecznościowych. Jak wyjaśnia w rozmowie z Evigo Marek Gawdzik z TestMeToo, celem testów jest zwiększenie zaangażowania klientów oraz zwiększenie sprzedaży.

Startup TestMeToo

Produkty na platformie TestMeeToo można polecać znajomym

Opcja dla sprzedawców

Platforma TestMeToo pełni pośrednio funkcję sprzedażową, ponieważ z wyników testu można przejść bezpośrednio do sklepu internetowego i kupić dany produkt. Aby tak się jednak stało, sprzedawca musi dogadać się z producentem bądź dystrybutorem danego produktu, bo to właśnie producenci, a nie sprzedawcy, zgłaszają produkty do recenzji. „Sprzedawcy mogą zgłaszać produkty własnej marki, jest to więc np. dobra opcja dla sieci odzieżowych” – mówi Marek Gawdzik.

Aby wziąć udział w testach, klient rejestruje się w serwisie i wypełnia kilka ankiet. Na ich podstawie tworzony jest profil konsumenta, do którego system dobiera odpowiednie propozycje produktów do przetestowania. Gdy klient otrzymuje propozycję przeprowadzenia testu, może zaakceptować ją bądź odrzucić. Gdy wyrazi zgodę, produkt jest mu dostarczany do domu i udostępniany do zrecenzowania.

Zaangażowanie znajomych

Po zakończeniu testów, konsument ocenia produkt, potwierdza jego cechy i przyznaje znak jakości. Publikuje też raport na temat produktu, którym może się następnie podzielić ze swoimi znajomymi w social media, bądź przez e-mail, zachęcając do kupienia. Do tej pory konsumenci testowali produkty takich firm jak: Bałtyk, Dr Irena Eris, L’Oréal, Procter&Gamble, a także Tan-Viet.

„W tym momencie zaczyna się tzw. engagement seeding. Jest to pojęcie stworzone przez nas na użytek wewnętrzny i oznacza proces angażowania klienta przez innego klienta, który miał styczność z produktem” – tłumaczy Marek Gawdzik.

„Jak wiadomo, najskuteczniejszą zachętą do kupienia produktu są właśnie rekomendacje znajomych. Dlatego też testy mają docelowo kończyć się sprzedażą. Konsumenci, którzy biorą w nich udział, mogą zachęcić znajomych, by przeszli na stronę sklepu internetowego” – dodaje.

Testmeetoo sp. z o.o. powstała w 2012 roku i jest samodzielną inwestycją Andrzeja Geryka, wcześniej związanego z branżą farmaceutyczną i medyczną. Pracował on m. in. w Egis Polska oraz Servier Polska.

Reklama

SCF 2017 Spring