Super-Pharm: nowe technologie w sklepach tradycyjnych

super-pharm omnichannel

Sieć Super-Pharm wprowadziła w swoich izraelskich sklepach udogodnienie, które pomoże zwiększyć sprzedaż i skutecznie zatrzymać klientów na dłużej.

Jednym z wyzwań, którymi muszą sprostać sprzedawcy wielokanałowi, jest nie tylko zwiększenie ruchu we wszystkich kanałach sprzedaży, ale też zatrzymanie klienta na dłużej, zarówno w sklepach online jak i offline. W internecie pojawiają się coraz to nowe pomysły na to, jak przykuć uwagę klienta. Stosuje się wirtualne zwiedzanie salonów sprzedaży, trójwymiarowe zdjęcia produktów, samodzielne projektowanie, a wreszcie blogi i porady ekspertów.

Złapać klienta na baterię

W salonach sprzedaży wyzwanie to jest jeszcze większe, ponieważ większość chwytów marketingowych, takich jak promocje czy degustacje, już się klientom opatrzyła. Dlatego sprzedawcy wielokanałowi coraz częściej sięgają po nowe technologie, by uatrakcyjnić klientowi pobyt w sklepie i zatrzymać go w nim na dłużej.

Najskuteczniejsze są jednak te metody, które trafiają w potrzeby konsumentów. Na błyskotliwy pomysł wpadła izraelska sieć Super-Pharm. Jak wiadomo, jednym z problemów współczesnego człowieka jest to, że coraz bardziej zaawansowane technologicznie smartfony i tablety mają coraz słabsze baterie, które często rozładowują się nawet po kilku godzinach użytkowania.

Super Pharm koszyk ładowarka

Koszyki z ładowarkami w sklepie Super-Pharm

Aby zachęcić więc klientów do dłuższej wizyty w sklepie, menedżerzy Super-Pharm wprowadzili do izraelskich supermarketów przenośne gniazdka elektryczne, przymocowane do sklepowych wózków. Wózki są też wyposażone w podstawkę pod tablet, klient może więc spokojnie podłączyć się do prądu i przemierzać z koszykiem półki sklepowe, czekając aż bateria się naładuje.

Wózek z przenośnym prądem

Co prawda niektóre sieci i centra handlowe udostępniają już od dawna punkty do ładowania smartfonów i tabletów, jednak pomysł, aby połączyć je z wózkiem sklepowym jest naprawdę godny uwagi. Zachęca bowiem klienta nie tylko do tego, żeby przebywał w jednym punkcie, ale żeby zwiedził cały supermarket.

Super-Pharm to sieć sklepów typu drugstore, łącząca aptekę, drogerię i perfumerię w jednym miejscu. Pierwszy sklep pod nazwą Shoppers Drug Mart powstał w Kanadzie na początku lat 60. XX wieku. Pod koniec lat 70. sieć przeniosła się do Izraela pod nazwą Super-Pharm. W 2000 roku weszła rynek europejski.

Super-Pharm działa na polskim rynku od 13 lat i ma 56 sklepów. Na razie na polskim rynku nie funkcjonuje sklep internetowy tej sieci.

Reklama

SCF 2017 Spring