Positive Power: jak uniknąć porzucania koszyków w e-sklepie

cart recovery e-commerce

Katarzyna Czyrnek, wiceprezes firmy Positive Power, radzi w rozmowie z portalem Evigo, jak zredukować problemu porzuconych koszyków w sklepie internetowym.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Gemius, nawet 7 na 10 transakcji w sklepach internetowych nie jest dokończanych. Pytanie, gdzie leży problem.

Logistyka kluczem do sukcesu

Badania Gemius wskazują też, że dla 74% badanych cena odgrywa decydującą rolę przy podejmowaniu decyzji zakupowych, zwłaszcza w internecie.

“Choć przyczyn porzucania koszyków jest wiele, uważam, że nadal jednym z najważniejszych argumentów decyzyjnych dla klientów jest cena. Równocześnie coraz większego znaczenia nabierają inne korzyści materialne – różnorodne rabaty czy możliwość uzyskania darmowej dostawy” – potwierdza Katarzyna Czyrnek.

positive power badanie koszyki omnichannel

Kolejnym ważnym elementem są kwestie logistyczne: czas oczekiwania na przesyłkę, możliwość jej “śledzenia”, czy dogodne metody odbioru.

“Nie możemy zapomnieć także o tym, że współczesny klient jest już świadom swoich praw i dostępnych na rynku możliwości. Zadbajmy więc o to, by miał szeroki wybór opcji dostawy czy metod płatności. Jeśli nie znajdzie odpowiadającej mu możliwości na stronie naszego sklepu może się zniechęcić i porzucić produkty w koszyku” – komentuje Katarzyna Czyrnek.

Kompatybilność koniecznością

Podstawą jest również dbałość o aspekty techniczne funkcjonowania e-sklepu – od szybkości ładowania strony po kontrolę ewentualnych awarii.

“Z doświadczenia wiem, że właściciele często nie przeliczają czasu, w którym ich sklep nie funkcjonuje poprawnie, na zyski, które w tym czasie mogliby wypracować. Jeśli sklep ma je przynosić, jego oprogramowanie musi być w pełni kompatybilne” – wyjaśnia Katarzyna Czyrnek.

Kolejnym błędem e-sprzedawców jest zmuszanie klientów do logowania się.

“Oczywiście, logowanie może wiązać się dodatkowymi profitami, ale powinna funkcjonować także możliwość zrobienia zakupów bez zakładania konta. Rozpraszanie użytkownika wyskakującymi banerami w momencie finalizacji zamówienia również nie jest najlepszym pomysłem. Jeśli zdecydujemy się na wykorzystanie cross i up selling’u, zróbmy to wcześniej. Zamiast tego pod koniec transakcji zachęćmy klienta do zakupu stosownym call to action lub utwierdźmy go w podjętej decyzji” – tłumaczy Katarzyna Czyrnek.

Remarketing lekiem na całe zło

Nawet zastosowanie tych wszystkich wskazówek może nie uchronić e-sprzedawców przed problemem porzuconych koszyków. Zwłaszcza, że 57% internatów odwiedza e-sklepy tylko po to, żeby sprawdzić ceny. Na to także jest rada.

“Nie zapominajmy także o tym, że porzucony koszyk stanowi cenne źródło informacji o kliencie i jego preferencjach zakupowych, co z kolei daje duży potencjał dla działań marketingowych” – podsumowuje Katarzyna Czyrnek.  

Positive Power to Internet Software House, dostarczający oprogramowanie w oparciu o najnowsze technologie. Firma funkcjonuje od 2002 roku, zatrudniając ponad 80 specjalistów i pasjonatów branży IT.

Firma tworzy dedykowane platformy e-commerce, systemy B2B i B2C, aplikacje mobilne na różnorodne platformy i zaawansowane technologicznie strony internetowe. Świadczy również usługi z zakresu outsourcingu zespołów programistycznych, pracujących w metodyce SCRUM.

 

Reklama

SCF 2017 Spring