Ravelo.pl: kanał mobilny jest naszym priorytetem

ravelo ksiegarnia internetowa

Internetowa księgarnia Ravelo.pl należąca do grupy PWN przeszła w zeszłym roku rebranding, a niedawno rozpoczęła ogólnopolską kampanię reklamową w TVP.

Wiosną 2014 należąca do grupy PWN internetowa księgarnia Weltbild przeszła rebranding i obecnie funkcjonuje pod nową marką Ravelo. Sklep internetowy zyskał nową szatę graficzną, ale działa na starej platformie autorskiej, stworzonej jeszcze pod Weltbild. Silnikiem wyszukiwarki jest nadal Fact-Finder, Ravelo korzysta też dalej z systemu rekomendacji Quarticon. Za projekt nowego sklepu odpowiada zespół Ravelo, m.in. specjaliści od User Experience i usability stron internetowych. Podczas wdrażania opierano się m.in. na testach A/B.

Zaplecze logistyczne

Jak informuje prezes Ravelo.pl, Dorota Bachman, nowy sklep internetowy skierowany jest głównie do odbiorców płci żeńskiej. „Ok. 70% naszej klienteli stanowią kobiety, stąd m.in. nowa kolorystyka strony internetowej oraz oferta, a także specjalnie pod tę grupę dobrane promocje” – mówi Bachman w rozmowie z Evigo.

Sklep internetowy Ravelo.pl korzysta z zaplecza logistycznego firmy Azymut, również wchodzącej w skład grupy PWN. Ponieważ jest to jedna z największych hurtowni księgarskich w Polsce, zapewnia logistykę, magazyny oraz realizację zamówień. „Dzięki współpracy z Azymutem procesy logistyczne, które w wielu internetowych księgarniach wykonywane są ręcznie, są u nas zautomatyzowane” – komentuje Dorota Bachman.

System click and collect

W sklepie internetowym Ravelo.pl dostępna jest opcja osobistego odbioru zamówienia w 111 księgarniach PWN oraz partnerskich. Przesyłkę można też zamówić do domu, Ravelo.pl współpracuje z firmami kurierskimi DPD, DHL i GLS. „Jednak naszym najszybszym kanałem dostaw są paczkomaty InPost, do których dostarczamy przesyłkę w ciągu 24 godzin” – dodaje Dorota Bachman.

W połowie lutego Ravelo.pl rozpoczęła ogólnopolską kampanię telewizyjną. Spoty firmy pojawiają się w porannym paśmie programów śniadaniowych Programu Drugiego Telewizji Polskiej, począwszy od 16.02.2015 r. i będą emitowane przez okres dwóch tygodni. Kampania telewizyjna jest drugą kampanią promocyjną księgarni ravelo.pl. W okresie Bożego Narodzenia księgarnia prezentowała nowości książkowe na autobusach komunikacji miejskiej na terenie Warszawy.

Wśród planów na przyszłość Dorota Bachman wymienia m.in. eksperymenty z pojawiającymi się na stronie sklepu internetowego rekomendacjami. Na drugą połowę roku natomiast planowane jest wdrożenie strategii mobilnej, nie znamy jednak jeszcze szczegółów projektu.

Reklama

SCF 2017 Spring