Deutsche Telekom inwestuje w polski startup m-commerce

startup online retail

Hub:raum Kraków, Centrum Innowacyjności Deutsche Telekom, zainwestował w KoalaMetrics, krakowską spółkę z branży analityki mobilnej

“Otrzymaliśmy 80 tys. euro, które zainwestujemy w dalszy rozwój produktu m.in. ulepszenie algorytmu. Chcemy nawiązać także współpracę z kolejnymi telekomami” – mówi w rozmowie z redakcją Evigo Kamil Stanuch, prezes i współzałożyciel KoalaMetrics.

Jego partnerami w tym przedsięwzięciu są Kamil Burczyk i Mateusz Pluta. Wspólnie od 2012 roku prowadzą firmę Sigmapoint Mobile Development specjalizującą się w realizacji aplikacji mobilnych. Zespół odpowiadał również za stworzenie i rozwój aplikacji Nearbox.

Analiza mobilnego klienta

“Spółkę KoalaMetrics założyliśmy w listopadzie 2014 roku. Pracowaliśmy wcześniej na rzecz jednej z brytyjskich sieci reklamy RTB, postanowiliśmy jednak zacząć tworzyć coś na własny rachunek” – wspomina Kamil Stanuch.

Krakowska spółka zajmuje się analityką mobilną. Technologia KoalaMetrics na podstawie analizy użycia smartfonów i tabletów tworzy sylwetki użytkowników obrazujące zainteresowania i dane demograficzne z dokładnością sięgającą 93.7%.

“To narzędzie przydatne przede wszystkim dla operatorów komórkowych i platform m-commerce. Dzięki niemu mogą zaoferować swoim klientom bardziej spersonalizowaną i wolną od niepotrzebnych reklam ofertę” – wyjaśnia Kamil Stanuch.

Technologia KoalaMetrics opiera się na założeniu, że analizując podstawowe dane dotyczące użycia smartfona lub tabletu (takie jak rozkład zużycia pakietów danych), można z dużą dokładnością określić profil użytkownika np. oszacować czy jest kierowcą czy amatorem fotografii. Obrazuje to prosty przykład: operator wiedząc, że klient zużywa najwięcej pakietów danych na aplikację typu Instagram, może zaoferować mu darmowy pakiet internetu na tę aplikację lub telefon z lepszym aparatem do zdjęć.

koala metrics panel analityczny

Panel programu KoalaMetrics

Skuteczność rozwiązania potwierdziły testy przeprowadzone wspólnie z T-Mobile, w których poprawność osiągnęła 93,7%. „Oznacza to, że w 94 na 100 przypadków udało nam się poprawnie przewidzieć czy dany użytkownik jest np. kierowcą lub czy interesuje się sportem” – dodaje Stanuch.

Inwestycja Deutsche Telekom oznacza dla KoalaMetrics dodatkowe zasoby finansowe oraz partnerstwo dużego operatora telekomunikacyjnego, który będzie wspierał projekt swoją infrastrukturą, technologią, know-how i możliwością dotarcia do ponad 180 milionów klientów.

M-commerce nabiera rozpędu

Według raportu PwC z czerwca 2014 roku liczba smartfonów w Polsce miała wzrosnąć do końca roku do 27 mln sztuk, co przekłada się penetrację rynku na poziomie ok. 47,9%. W 2014 roku po raz pierwszy smartfon zdetronizował odbiornik telewizyjny w rankingu dziennego czasu spędzanego z urządzeniem, a według badań przeprowadzonych przez Nielsen, przeciętny użytkownik pobrał ponad 26 aplikacji, w których spędza miesięcznie 30 g. 15 min. Dynamiczny wzrost popularności usług i aplikacji mobilnych sprawił, że również uwaga reklamodawców i sklepów stopniowo przenosi się do tego sektora.

„Wierzymy, że rozwiązanie dostarczone przez KoalaMetrics posiada odpowiednią technologię i dokładność, by zrewolucjonizować rynek spersonalizowanych usług. To element dostarczający niezwykłą wartość dla telekomów i odpowiadający na potrzebę efektywnego profilowania ich klientów” – uważa Jakub Probola, Lider hub:raum Kraków.

Reklama

SCF 2017 Spring