Sieć Toys “R” Us rozszerza gwarancję najniższej ceny o sklepy online

Toys "R" Us

Firma Toys “R” Us włącza handel online w zakres gwarancji najniższej ceny. Producent i sprzedawca zabawek do tej pory obniżał ceny jedynie, by pokonać swoich stacjonarnych konkurentów. Decyzja amerykańskiego giganta wpisuje się w trend panujący w całej branży ecommerce: wiodące koncerny stosują coraz silniejszą presję cenową na konkurencję internetową.

Strategia ta ma przede wszystkim spowolnić zjawisko showroomingu, czyli badania, oglądania lub przymierzania towaru w sklepie stacjonarnym tylko po to by potem ten sam produkt kupić taniej w sieci. Polityka gwarancji najniższej ceny to jeden ze sposobów walki z tym nawykiem. Stosują ją już tacy giganci jak Best Buy czy Target. W swoim oświadczeniu Best Buy stwierdził nawet: „Polityka gwarancji ceny Best Buy wchodzi do sklepów stacjonarnych kładąc kres zjawisku showroomingu”.

Teraz sieć Toys “R” Us dołączyła do tej cenowej gry w kotka i myszkę. Szefowie spółki twierdzą, że podjecie rękawicy rzuconej przez innych sprzedawców online ma na celu „rozwianie wszelkich wątpliwości, jeszcze przed Bożym Narodzieniem, że nasi klienci otrzymają najlepszą ofertę cenową”. Firma zapowiada, że zrówna ceny z ofertami takich potentatów jak Walmart.com, Target.com, BestBuy.com, Sears.com, Kmart.com, buybuyBaby.com, Meijer.com, FredMeyer.com, diapers.com, BabyDepot.com czy Amazon.com (oprócz Amazon Marketplace).

„Wiemy, że Toys“R”Us to najlepsze miejsce, gdzie rodzice mogą spełnić świąteczne życzenia swoich pociech. Chcemy więc oszczędzić klientom wszelkich zmartwień związanych z nadwyrężaniem ich domowych budżetów” – powiedział Richard Barry, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu w Toys“R”Us.

Czy gwarancje najniższych cen faktycznie powstrzyma zjawisko showroomingu?

Reklama

SCF 2017 Spring