Otto Group globalnym inkubatorem startupów e-commerce

Otto strategia online

Niemiecki potentat e-commerce Otto Group planuje na rok obrotowy 2015/2016 kilkudziesięciomilionowe inwestycje w innowacyjne startupy.

Otto Group chce zostać jednym z największych potentatów inwestycyjnych na niemieckim rynku e-commerce. „Nasza aktywność w tym obszarze ma na celu odkrycie obiecujących modeli biznesowych tworzonych przez młode europejskie, azjatyckie i amerykańskie firmy. Chcemy inwestować w nie na wczesnym etapie ich rozwoju, tak aby potem wzbogacały działalność handlową i usługową Otto Group” – zapowiada Rainer Hillebrand, prezes zarządu firmy.

Inkubator Otto Group

Koncern zamierza skupić się na inwestycjach w startupy związane z e-commerce, sprzedażą mobilną oraz oprogramowaniem. Do dziś Otto Group zainwestowało kilkaset miliardów euro w ponad 100 firm z 10 różnych krajów.

Otto Group już od 2008 roku dofinansowuje, za pośrednictwem funduszu e.ventures, różne firmy działające w biznesie elektronicznym, zarówno w te już rozwinięte, jak i w startupy. „Odnosimy sukces jako inwestorzy wspierający globalnie startupy z dużym potencjałem rozwoju. Ostatnio dofinansowaliśmy firmy działające w sektorze finansowym” – mówi Andreas Haug z e.ventures.

Od 2012 roku Otto Group ma również udziały w Project A Ventures, który jest inkubatorem dla firm będących na wczesnym etapie rozwoju. „Porównując stopień inwestycji do naszych obrotów, jesteśmy jednym z najszybciej rozwijających się funduszy inwestycyjnych w Europie. Ponadto w naszym portfolio znajduje się wiele firm mających dobrą pozycję na rynku albo duży potencjał, który przyniesie w przyszłości zwroty z inwestycji” – mówi  Florian Heinemann, współzałożyciel i prezes Project A Ventures.

Kilkaset milionów na startupy

Wśród inwestycji e.ventures, które odniosły sukces rynkowy, znajdują się portale takie jak platforma Auctionata, Azimo oraz and farfetch, sklep z artykułami luksusowymi. Z kolei w portfolio Project A Ventures znajdują się m.in.: Spryker nu3, World Remit oraz Tictail.

Na trzyletni plan inwestycyjny Otto Group przeznaczy 300 milionów euro. Jak wynika ze wstępnych szacunków, Otto Group spodziewa się w roku obrotowym 2014/2015 przychodów ze sprzedaży online na poziomie 6,3 miliardów euro (co stanowi wzrost o ok. 2,5%). Z tym wynikiem potwierdzi swoją pozycję jako drugiego co do wielkości sprzedawcę internetowego na świecie. W Niemczech do Otto Group należy ponad 100 sklepów internetowych, a przychody ze sprzedaży osiągnęły w tym roku obrotowym 4,1 miliardy euro, co stanowi wzrost o 3%.

Reklama

SCF 2017 Spring