Startup FairSquare: nowa polska platforma sprzedażowa

FairSquare startup

Na polskim rynku e-commerce pojawiła się nowa platforma sprzedażowa FairSquare, na której sprzedawać można zarówno produkty, jak i usługi.

Model biznesowy FairSquare jest stosunkowo nowy na polskim rynku. Platforma skierowana jest zarówno do sprzedawców produktów, jak też do usługodawców, nie chce jednak powielać modelu platform zakupów grupowych. Jak wyjaśnia w rozmowie z Evigo Bartosz Bodnar, prezes firmy Soft Integrated, która stworzyła platformę FairSquare, jedną z najważniejszych zalet nowego projektu jest szybka rejestracja i łatwość użytkowania.

Szybka rejestracja

„Rejestracja konta, będącego sklepem internetowym na platformie FairSquare, trwa niewiele ponad 2 minuty i odbywa się w sposób automatyczny, nie trzeba spotykać się z handlowcami ani deklarować co i w jakiej ilości chce się sprzedawać. Każdy oferent może wystawić dowolną ilość ofert w dowolnym momencie” – wyjaśnia Bartosz Bodnar.

platforma FairSquare

Serwis sprzedażowy FairSquare

Założona przez niego firma Soft Integrated należy do grupy FairSquare Ltd, zarejestrowanej w Irlandii. Jak tłumaczy jej prezes, jest to polski kapitał, jednak firma zarejestrowana została za granicą, ponieważ obecnie realizowane są plany ekspansji na rynki zachodnie.

„Chcemy rozpocząć działalność w Stanach Zjednoczonych i w tym celu prowadzimy już testy Beta w Nowym Jorku oraz rozmowy z kilkoma funduszami inwestycyjnymi z Doliny Krzemowej. Platforma jest również przygotowana pod rynki unii europejskiej” – informuje Bartosz Bodnar.

Integracja stanów magazynowych

FairSquare działa na autorskiej platformie, na serwerach Amazona. Obecnie realizowana jest integracja stanów magazynowych z najpopularniejszymi platformami e-commerce na polskim rynku. Pierwszą z nich ma być platforma IAI. Dzięki temu oferenci będą mogli automatycznie przenosić na platformę swoją bazę produktową, bez konieczności dodawania ręcznie zdjęć i opisów. Z kolei dla usługodawców, FairSquare oferuje bazę zawierającą 10 tysięcy zdjęć, którymi można ilustrować ofertę.

Obecnie z platformy FairSquare korzysta kilkuset oferentów. Rejestracja w serwisie odbywa się za darmo, podobnie jak wystawienie oferty. Platforma pobiera natomiast prowizję do sprzedaży, w wysokości do 14% od ceny brutto. W ramach tej opłaty platforma obsługuje płatności eCardem.

„Pośredniczymy w płatnościach pomiędzy klientem a oferentem. W momencie złożenia zamówienia, pobieramy od klienta pieniądze, ale na konto oferenta trafiają one dopiero po realizacji usługi bądź odebrania przesyłki kurierem DPD. Dzięki integracji naszego autorskiego systemu płatności z systemem kurierskim, odbywa się to automatycznie. Oferujemy też płatności pre-paid, w ramach których klient może zasilić swoje konto i swobodnie dokonywać płatności. W przyszłości planujemy też stworzenie systemu zbliżonego do portfela elektronicznego” – zapowiada Bartosz Bodnar.

Reklama

SCF 2017 Spring