Raport PwC: m-commerce napędza sprzedaż żywności online

pwc ecommerce raport

Po jaki asortyment najczęściej sięgają w sieci użytkownicy urządzeń mobilnych? Po produkty spożywcze.

Takie wnioski można wyciągnąć z raportu Total Retail Survey przygotowanego przez firmę doradczą PwC (PricewaterhouseCoopers). Badania zostały przeprowadzone pod koniec 2014 roku na próbie ponad 1 tys. mieszkańców Stanów Zjednoczonych.

M-commerce motorem napędowym

Jak wynika z badań PwC, osoby dokonujące zakupów w internecie wciąż najczęściej korzystają z komputerów stacjonarnych. Znaczenie m-commerce jednak systematycznie rośnie. Dotyczy to zwłaszcza niektórych kategorii produktowych, w tym przede wszystkim artykułów spożywczych.

Okazuje się, że w przypadku produktów spożywczych, aż 37% respondentów decyduje się na ich zakup za pomocą smartfona bądź tabletu. Mniej, bo 32%, robi tak w przypadku mebli. Urządzenia mobilne są także popularne w przypadku zakupu kosmetyków (27%) i sprzętu sportowego (26%). Na drugim biegunie znalazły się książki, muzyka i filmy, a także sprzęt elektroniczny. W przypadku zakupu tych kategorii produktowych niemal 90% konsumentów korzysta z komputerów stacjonarnych.

pwc raport zywnosc mcommerce usa

Wyniki raportu PwC „Total Retail Survey”

Eksperci rynkowi szacują, że sprzedaż produktów spożywczych online będzie rosła w znacznie szybszym tempie, niż w tradycyjnych marketach. W ciągu najbliższych 3 lat spodziewany jest wzrost sprzedaży internetowej tych produktów o 21% rocznie. Obecnie zakupy internetowe odpowiadają za ok. 9% wszystkich transakcji. Wartość całego rynku produktów spożywczych w Stanach Zjednoczonych szacowana jest na 600 mld dolarów rocznie.

Globalny boom na żywność online

Rosnąca popularność zakupów spożywczych w sieci widoczna jest nie tylko w USA. Potwierdzają to wyniki globalnego raportu przygotowanego przez firmę Dunnhumby. Wynika za niego, że na rynkach wschodzących wzrost sprzedaży produktów spożywczych w internecie sięga 90%, a w krajach rozwiniętych ponad 30%.

Jak podkreślają autorzy raportu, już obecnie niektóre sieci handlowe i producenci żywności realizują od 20% do 50% swojej sprzedaży w kanale online. Co więcej, na rozwiniętych rynkach należy spodziewać się dalszego umacnianie się tego trendu. Szacuje się, że w ciągu najbliższych 5 lat, wzrost sprzedaży artykułów spożywczych będzie w 20% generowany właśnie przez zakupy internetowe.

W Polsce zakupy spożywcze w sieci robi 24% internautów. Przeznaczają na nie średnio 70 złotych miesięcznie.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring