USA: Google przejmuje startup związany z Facebookiem

Google online retailing

Chodzi o serwis Toro, który dostarcza deweloperom narzędzia pomagające promować aplikacje na Facebooku.

Toro, startup znany przedtem jako Red Hot Labs, ogłosił, że został przejęty przez koncern Google. Gigant z Mountain View zainwestował w firmę stworzoną przez Amitta Mahajana i Joela Poloney’a. Przedtem założyli oni startup MyMiniLife, na bazie którego powstała potem zintegrowana z Facebookiem popularna gra FarmVille. Startup ten został przejęty przez firmę Zynga.

Automatyczne kampanie

Nowy projekt Amitta Mahajana i Joela Poloney’a dostarcza narzędzia, które pomagają optymalizować kampanie reklamowe na Facebooku. Dzięki niemu deweloperzy aplikacji mobilnych mogą w bardzo łatwy sposób, automatycznie tworzyć i testować setki wariantów kampanii reklamowych na Facebooku.

Jak wyjaśnił Amitt Mahajan, Toro nie jest agencją czy firmą usługową, lecz produktem, z którego można korzystać samodzielnie. Bazując na podanych przez użytkownika informacjach, generuje on kilkaset wariantów kampanii reklamowej, każdy z nich testuje i wybiera ten, który sprawdza się najlepiej. Jednocześnie dostosowuje automatycznie budżet na kampanię.

W komunikacie wydanym przez Toro firma informuje, że „dołączenie do Google da członkom zespołu firmy więcej możliwości promowania produktu oraz kanałów dystrybucji. Dzięki temu będą mogli kontynuować pracę i ułatwiać życie deweloperom aplikacji.”

Rozwód z Facebookiem

Wygląda na to, że wraz z zyskaniem nowego potężnego partnera, Toro nie będzie już koncentrował swojej działalności wyłącznie na kampaniach na Facebooku. Firma zapowiada, że nadal będzie dopracowywała narzędzia do optymalizowania kampanii, a także skupi się na generowaniu raportów dla obecnych klientów. Nie planuje jednak tworzenia nowych kampanii. „Zalecamy współpracę z alternatywnym partnerem marketingowym Facebooka w sprawie nowych kampanii reklamowych.” – informują właściciele Toro.

W komunikacie nie podano szczegółów finansowych zawartej z Google umowy. Dotychczasowi inwestorzy, w tym Andreessen Horowitz, Greylock Partners, SV Angel, General Catalyst, Keith Rabois, Chris Dixon, Bill Tai and Guitar Hero co-creators Charles Huang oraz Kai Huang, zainwestowali w startup 1,5 miliona dolarów.

Rzecznik Google potwierdził, że koncern przejmie firmę Toro. Jej pracownicy dołączą do zespołu Google specjalizującego się w reklamach mobilnych.

Tagi:,

Reklama

SCF 2017 Spring