Gemius: polski e-commerce przyciąga zagranicznych inwestorów

gemius raport polska ecommerce inwestycjePolski rynek handlu internetowego przeżywa prawdziwy boom. Nie umknęło to uwadze zagranicznych firm, które coraz chętniej wchodzą tu ze swoim kapitałem

Specjalnie z myślą o przedsiębiorcach, którzy planują zainwestować w polski e-commerce, firma Gemius przygotował raport „E-commerce in Poland 2014. Meet consumers, observe trends, invest, find partners”.

“Polska to kraj o olbrzymiej sile nabywczej. Najwięksi zagraniczni gracze już odkryli potencjał polskiego e-handlu i zdecydowali się na inwestycje w naszym kraju” – mówi Mateusz Gordon, ekspert e-commerce firmy Gemius.

Liczne grono potencjalnych e-klientów

Czterech na pięciu polskich internautów odwiedza strony internetowe dotyczące e-commerce. Trzy czwarte surfujących Polaków ma już za sobą zakupy online. Co dziesiąty e-konsument wybrał zagraniczny sklep. Nie trzeba przekonywać, że polski rynek handlu internetowego przeżywa prawdziwy boom, a 17 mln potencjalnych e-klientów musi robić wrażenie na każdym. Autor raportu tłumaczy jednak, że Polska to nie tylko kraj konsumentów.

gemius raport ecommerce

Najważniejsze dane z polskiego rynku online

“Polska to także kraj nowych technologii i wielu utalentowanych ludzi, którzy pomogą rozwinąć e-biznes nie tylko w Europie Środkowo-Wschodniej, ale także globalnie. Aby przyspieszyć ten proces, warto promować za granicą polski know-how” – dodaje Mateusz Gordon.

Jak wskazują autorzy raportu, wciąż zdecydowana większość polskich internautów wybiera zakupy w rodzimych e-sklepach. Tak deklaruje 45% respondentów. 13% wybiera usługi zagranicznych witryn i platform handlowych. Przewaga polskich e-sklepów nad tymi zagranicznymi sprowadza się, zdaniem ankietowanych, do trzech głównych kwestii. Chodzi o niższe koszty dostawy, możliwość samodzielnego odebrania przesyłki oraz barierę językową.

gemius raport polscy ekonsumenci

Dane o zwyczajach zakupowych Polaków

Rosnące wydatki na e-zakupy

Jak wynika z danych e-Commerce Europe, statystyczny użytkownik internetu w Polsce wydaje w sieci 550 euro, czyli ok. 2200 złotych, rocznie. Gemius poszedł o krok dalej i postanowił sprawdzić, na co konkretnie przeznaczane są te pieniądze. Okazuje się, że najwięcej polscy e-konsumenci przeznaczają na artykuły wyposażania wnętrz oraz sprzęt audio-video. Na kolejnych miejscach znalazły się meble i artykuły dekoracyjne. Na ubrania i obuwie przeciętny internauta przeznacza 22 euro miesięcznie.

Co ważne, aż 27% polskich e-konsumentów deklaruje, że zamierza zwiększyć kwoty przeznaczane na zakupy w sieci. Prawie połowa dodaje, że pozostaną one na tym samym poziomie co obecnie.

Współtwórcą raportu jest Izba Gospodarki Elektronicznej, Ministerstwo Gospodarki oraz organizacja Ecommerce Europe.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring