Amazon rozbudowuje sieć centrów obsługi klienta

Amazon sprzedaż internetowa

Koncern Amazon zamierza zatrudnić w Stanach Zjednoczonych siedem tysięcy nowych pracowników. By wyjść naprzeciw rosnącym wymaganiom klientów firma inwestuje przede wszystkim w usługi i udogodnienia dla klientów kupujących online.

Budowa centrum obsługi klienta w mieście Winchester w stanie Kentucky kosztowała 20 mln dolarów i trwała rok. Obiekt ma 70 tys. m kw i pomieści 550 pracowników. Ale to dopiero początek rekrutacji pracowników zapowiedzianej przez firmę Amazon. W ubiegłym miesiącu koncern ogłosił, że stworzy siedem tysięcy nowych miejsc pracy na terenie USA. Gigant internetowej sprzedaży z siedzibą w Seattle musi pozyskać pięć tysięcy pracowników do 16 centrów realizacji zamówień oraz zatrudnić kolejnych dwa tysiące osób do pracy w centrach obsługi klienta.

Amazon posiada obecnie centra realizacji zamówień w czterech innych miastach stanu Kentucky: Lexington, Campbellsville, Louisville oraz w Hebronie. Z kolei obsługę klienta zapewniają ośrodki zlokalizowane w Północnej Dakocie, Waszyngtonie i Wirginii. Kolejnych 12 takich centrów znajduje się poza granicami USA.

Najwyższą jakość obsługi klientów zapewnić ma właśnie wysoko wykwalifikowana kadra. Koncern zaproponuje więc pracownikom płace o 30% wyższe niż średnia w tym sektorze, a także atrakcyjne pakiety motywacyjne. „Chcemy pomóc naszym pracownikom odnieść sukces, czy to w Amazon, czy gdzie indziej” – powiedział Dave Clark, wiceprezes ds. transakcji międzynarodowych i obsługi klienta w Amazon. Pracownicy będą mogli skorzystać z licznych programów edukacyjnych. Na przykład program Career Choice przewiduje refundację kosztów nauki podnoszącej kwalifikacje zawodowe w wysokości 95%.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring