Raport: trzy technologie, które zrewolucjonizują sprzedaż detaliczną

Future online retailing

Jak wynika z szacunków firmy IDC, w tym roku na świecie będzie w użyciu już przeszło 2,2 mld smartfonów. To oznacza, że sieci handlowe muszą przygotować się na cyfrową rewolucję

Mobilni konsumenci, posiadający stały dostęp do internetu, stanowią nie lada wyzwania dla sieci handlowych. To wymagający klienci, którzy oczekują szybkiej i sprawnej obsługi oraz spersonalizowanej oferty. Dodatkowo zakupy mają stanowić dla nich interaktywną rozrywkę. Poniżej przedstawiamy trzy technologie, które zdaniem specjalistów z firmy Mozu, mogą zapewnić sprzedawcom sukces w erze omnichannel.

1. Geofencing

Jedną z nowych technologii, która rozwija się wraz z upowszechnianiem się smartfonów, jest geofencing. W skrócie polega to na wynajdywaniu potencjalnych klientów znajdujących się w określonej lokalizacji, na przykład w pobliżu danego sklepu, i wysłaniu im oferty bądź kuponu rabatowego.

Geofencing może stać się doskonałym, a przede wszystkim nieinwazyjnym sposobem przekazywania treści reklamowych. Placówki handlowe mogą dzięki niemu wyznaczyć obszar, wewnątrz którego klient otrzymywać będzie powiadomienia o promocjach lub wiadomości tekstowe będące formą kuponu rabatowego. Najważniejsze dla posiadaczy smartfonów jest w tym przypadku to, że sami muszą się zgodzić na ich dostarczanie.

Skuteczność geofencingu potwierdzają wyniki badań przeprowadzonych przez firmę comScore. Okazuje się, że niemal połowa konsumentów jest bardziej skłonna dokonać zakupów, jeżeli otrzyma od sprzedawcy tego typu powiadomienie.

2. Beacony

Beacony, czyli niewielkie nadajniki sygnału Bluetooth, stają się coraz bardziej powszechnym zjawiskiem, które można znaleźć m.in. w sklepach z ubraniami czy marketach spożywczych. Podczas zakupów w danym sklepie, posiadacz smartfonu z włączonym Bluetooth, otrzymuje na swój telefon powiadomienia o aktualnej ofercie lub specjalnej promocji. Beacony mają na celu podniesienie sprzedaży oraz zachęcenie klientów do zakupów w sklepach stacjonarnych. Użytkownicy aplikacji danego sklepu mogą czerpać korzyści ze spersonalizowanych powiadomień.

Minusem beaconów jest ryzyko zignorowania ich lub usunięcia aplikacji z powodu wyskakujących powiadomień. Wyobraźmy sobie sytuację, gdy klient chodzi po sklepie i jest zalewany komunikatami o cenach, promocjach, zniżkach i wyprzedażach. Taka sytuacja może zniechęcić nie tylko do nowych technologii, ale do zakupów w ogóle. Nadmiar informacji może po prostu odstraszać klientów.

3. Rzeczywistość rozszerzona

Technologia rozszerzonej rzeczywistości to kolejne rozwiązanie, które łączy tradycyjną sprzedaż z mobilnym, cyfrowym światem. Tego typu technologia pozwala połączyć świat rzeczywisty z światem cyfrowym. Zazwyczaj wykorzystuje się obraz z kamery, na który nałożona jest generowana w czasie rzeczywistym grafika 3D.

Rzeczywistość rozszerzona dodaje cyfrowy obraz do otaczającego nas świata otwierając przed e-commerce zupełnie nowe możliwości. Wystarczy zobaczyć film pokazujący sposób wykorzystania rzeczywistości rozszerzonej przez szwedzką sieć Ikea.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring