Visa integruje płatności z mediami społecznościowymi

visa ecommerce

Dzięki usłudze Visa Direct użytkownicy kart Visa na całym świecie mogą szybko i bezpiecznie transferować środki w różnych walutach, podając jedynie numer telefonu komórkowego odbiorcy.

Z kolei sojusz partnerski z firmą fastacash umożliwi szybkie i wygodne płatności osobiste pomiędzy osobami fizycznymi w oparciu o czołowe sieci społecznościowe i komunikatory internetowe.

Rozszerzona usługa płatności

Visa Europe tworzy ogólnoświatową sieć płatności osobistych (peer-to-peer, P2P). Dzięki usłudze Visa Direct banki członkowskie Visa Europe będą w stanie zaoferować swoim klientom możliwość dokonywania w sposób szybki, bezpieczny i łatwy transferów pieniędzy do ok. 2 mld użytkowników, z wykorzystaniem jedynie numeru telefonu lub numeru karty odbiorcy. Rozszerzona usługa zostanie udostępniona latem 2015 roku w 20 wersjach językowych, z obsługą wielu walut, co pozwoli na przekazywanie pieniędzy znajomym, przyjaciołom czy członkom rodziny w sposób szybszy i łatwiejszy niż kiedykolwiek dotąd.

Z usługi Visa Direct korzysta już w całej Europie ponad 200 tys. użytkowników, którzy od czasu jej uruchomienia w marcu 2013 r. dokonali transferów pieniężnych na łączną kwotę 43 mln euro. Oferując ogólnoświatowe płatności osobiste, Visa Europe udostępnia bankom członkowskim swoją platformę do zarządzania interfejsem programistycznym aplikacji (ang. API), co pozwoli im na jeszcze łatwiejsze zintegrowanie usługi Visa Direct z już działającymi serwisami internetowymi lub aplikacjami mobilnymi.

Płatności mediach społecznościowych

W ramach współpracy nawiązanej przez Visa Europe z mającą siedzibę w Singapurze firmą fastacash, banki członkowskie będą mogły zaproponować swoim klientom nową usługę. Użytkownicy Visa Direct będą mogli teraz dokonywać płatności osobistych za pośrednictwem mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, WhatsApp czy LinkedIn.

Sojusz ten zwiększy potencjał usługi krajowych i międzynarodowych transferów pieniędzy z wykorzystaniem Visa Direct, zbliżając do siebie konsumentów, którzy chcą przekazywać środki pieniężne przez Facebooka czy Twittera, banki oraz dostawców usług płatniczych.

Poprzez sojusz z fastacash Visa udostępnia rozwiązanie „fastalink”, pozwalające transferować środki pieniężne z wykorzystaniem mediów społecznościowych i komunikatorów internetowych. Łącząc technologię fastacash z Visa Direct, banki będą mogły zaoferować możliwość dokonywania takich transferów z i na rachunek dowolnej karty Visa.

Sojusz w Visa Europe

Sue Onians z Visa Europe komentuje: „Konsumenci domagają się usług płatniczych współgrających z ich stylem życia, w którym ważną rolę odgrywają technologie mobilne, oraz zintegrowanych z ich ulubionymi mediami społecznościowymi. Nasz świat staje się coraz mniejszy, a nasze interakcje coraz szybsze, rozwiązania płatnicze powinny więc dotrzymywać kroku tym zmianom. Konsumenci chcą mieć możliwość przekazywania pieniędzy swoim bliskim w sposób łatwy, bezpieczny i nieograniczony geografią”.

Prezes fastacash, Vince Tallent: „Wprowadzamy nową generację usług osobistych płatności społecznościowych. Razem z Visa Europe i jej bankami członkowskimi umożliwimy dostęp do społecznościowych transferów pieniężnych 500 milionom ludzi w całej Europie. Nasz sojusz z Visa Europe to kolejny krok w kierunku zbliżenia do siebie banków i końcowych użytkowników często skomplikowanego procesu transferów pieniężnych”.

Transakcje krajowe i międzynarodowe

Założona w Singapurze w 2012 r. firma fastacash udostępnia globalną platformę pozwalającą użytkownikom na dokonywanie bezpiecznych i efektywnych kosztowo transakcji krajowych i międzynarodowych, polegających na przesyłaniu środków (pieniędzy, pakietów minut do sieci komórkowych itp.) wraz z treściami cyfrowymi (fotografie, wideo, audio, informacje tekstowe) za pośrednictwem sieci społecznościowych i komunikatorów internetowych.

Jako dostawca usług nowych technologii, fastacash współpracuje z bankami, operatorami sieci komórkowych, firmami zajmującymi się przekazami pieniężnymi oraz dostawcami usług płatniczych, za pośrednictwem których rozwiązania firmy docierają do użytkowników końcowych.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring