Badanie: Polacy sięgają w sieci po włoskie smakołyki

frisco sklep internetowy eurocash ecommerceWśród osób robiących zakupy spożywcze w sieci największą popularnością cieszy się kuchnia włoska – tak wynika z danych internetowego supermarketu Frisco.pl

W 2014 roku produkty z Półwyspu Apenińskiego pojawiały się w niemal połowie (44%) wirtualnych koszyków e-sklepu Frisco.

Na kolejnych miejscach uplasowały się produkty kulinarne typowe dla Meksyku (23% zamówień), Francji (14%), oraz wyroby związane z kuchnią azjatycką: przede wszystkim sushi (10%) i żywność tajska (9%).

E-sprzedawcy odpowiadają na rynkowe trendy

“Internet bardzo dobrze odzwierciedla trendy obecne w tradycyjnym handlu i szeroko pojętej gastronomii. Co więcej, to podobieństwo to również wyraźny znak, że Polacy traktują dziś spożywcze e-zakupy już nie jako uzupełnienie podstawowych zakupów, ale wygodny sposób na nabycie wszystkich ulubionych produktów, także tych z innych zakątków świata” – komentuje Nicolas Jedraszak, prezes zarządu Frisco.pl.

frisco badania ecommerce

Analiza Frisco.pl została opracowana na podstawie zamówień zrealizowanych na terenie Polski w 2014 roku.

Globalne smakołyki w wirtualnym koszyku

Według badań Frisco.pl amatorzy kuchni włoskiej zamawiali najchętniej mozzarellę, suszone pomidory, sos pesto genovese, a także znane włoskie sery takie jak choćby ricotta czy gorgonzola. Do koszyków osób preferujących produkty typowe dla kuchni meksykańskiej najczęściej trafiały awokado, pikantne papryczki pepperoni, pszenne wrapy, kukurydziane chipsy tortilla oraz chrupiące muszle taco.

Wśród miłośników kuchni francuskiej natomiast największą popularnością cieszyły się przede wszystkim sery – Gruyere, Emmentaler i Comte, ale też solone masło. W przypadku kuchni azjatyckiej najchętniej zamawiane były makaron udon oraz składniki wykorzystywane do sushi – sos sojowy, ryż i marynowany imbir. Jeśli zaś chodzi o kuchnię tajską – prym wiodła pochodząca stamtąd odmiana sosu sojowego, a za nią uplasowały się mleko kokosowe oraz papier i makaron ryżowy.

Frisco.pl to jeden z największych i najdłużej działających supermarketów online. Realizuje zamówienia na terenie całej Polski oferując szeroki wybór artykułów spożywczych i chemii gospodarczej. Frisco.pl prowadzi sprzedaż wyłącznie przez Internet na bazie własnego zaplecza magazynowego.

Pod koniec 2014 roku Frisco.pl, który znajduje się w portfelach funduszy z Grupy MCI, pozyskał nowego inwestora strategicznego – spółkę Eurocash. Po częściowym wykupie dotychczasowych akcjonariuszy Frisco.pl oraz dokapitalizowaniu spółki, lider w dystrybucji artykułów spożywczych i FMCG w Polsce obejmie około 44% akcji we Frisco.pl. MCI pozostaje akcjonariuszem większościowym w spółce.

Reklama

SCF 2017 Spring