Tesco: dynamiczny wzrost wirtualnego koszyka w Polsce

tesco zakupy online ecommerceWartość przeciętnego koszyka w Ezakupach Tesco jest 4-5 razy większa niż przeciętnego koszyka w sklepie stacjonarnym

Rynek e-handlu w Polsce wart jest obecnie ok. 27 mld zł, z czego ponad 0,5 mld zł wart jest sam rynek FMCG. Jego wartość nieustannie rośnie, zmienia się także stopniowo sposób robienia zakupów przez Polaków. Szacuje się, że w 2018 roku wartość polskiego rynku FMCG online wyniesie już ok. 1 miliarda złotych.

“Prognozujemy, że sprzedaż internetową czeka  5 lat dalszego wzrostu. Co roku rośnie sprzedaż porównywalna, systematycznie zwiększa się liczba transakcji. Rosną wszystkie wskaźniki, co pokazuje nieuchronność sukcesu sprzedaży artykułów FMCG w internecie. Można już chyba śmiało powiedzieć, że z etapu tworzenia e-handlu artykułami spożywczymi, przemysłowymi, chemią domową i kosmetykami przechodzimy do etapu rozwoju”  – mówi Mariusz Nowak, menadżer Tesco Ezakupy.

FMCG zdobywają internet

Rosnąca sprzedaż i stale rozwijający się rynek pozwalają patrzeć na zjawisko e-handlu coraz szerzej i wychwytywać trendy i kierunki, w których podąża sprzedaż w sieci. Jeszcze kilka miesięcy temu zakupy artykułów FMCG w internecie kojarzyły się przede wszystkim z kupowaniem ciężkich produktów – zgrzewek wody, kartonów mleka, opakowań proszku do prania.

“Wartość przeciętnego koszyka w Ezakupach Tesco jest 4-5 razy większa niż przeciętnego koszyka w sklepie stacjonarnym. Średnia wartość przeciętnego zamówienia zwiększa się jednak co roku o kilka procent, co pokazuje, że Polacy coraz chętniej dokładają do koszyków także produkty świeże, niegdyś kupowane wyłącznie w tradycyjnym sklepie” – mówi Mariusz Nowak.

tesco trendy zakupowe ecommerce

Dane o mobilnej aplikacji Tesco

Dodaje, że owoce, warzywa, mięso, ryby, nabiał i pieczywo pojawiają się w zamówieniach coraz częściej. Jednym słowem wzrasta zaufanie klientów do kupowanych przez internet świeżych produktów.

Rozwój click and collect

Nie wszystkie zakupy internetowe są dostarczane do domów klientów. Część z nich decyduje się na odbiór zakupów w sklepie, np. wracając z pracy do domu.

“Obecnie to 5% wszystkich zamówień realizowanych przez Ezakupy, ale liczba ta stale rośnie. Każdy klient chce dostosować sposób robienia zakupów do swojego trybu życia i zadaniem sieci handlowych działających online jest im to umożliwić” – komentuje Nowak.

Zalety zakupów internetowych coraz bardziej doceniają też klienci instytucjonalni i biznesowi.

“Obserwujemy stały napływ kolejnych instytucji i firm, które zaczynają korzystać z usługi Ezakupy. Odroczona płatność, niski koszt dostawy, atrakcyjne ceny i coraz szerszy asortyment sprawiają, że zwiększa się liczba klientów innych niż indywidualni” – mówi Nowak.

Mobilna aplikacja

Wyzwaniem dla sieci handlowych jest podążanie za sposobem korzystania z internetu przez klientów. Sprzedaż smartfonów w Polsce rośnie w szybkim tempie, rozwój technologii mobilnych jest bardzo dynamiczny. Przekłada się to w oczywisty sposób na to, jak Polacy korzystają z internetu.

“W kwietniu zeszłego roku 2,3% zamówień było składanych przez smartfony i urządzenia mobilne, w lipcu już 4,3%, w grudniu  wskaźnik ten wyniósł 9,1%. Rok 2015 rozpoczęliśmy uruchamiając nową, lepiej dostosowaną do smartfonów stronę mobilną usługi Ezakupy” – mówi menadżer sprzedaży internetowej Tesco Polska.

“Od maja zeszłego roku działa aplikacja na Androida, która cieszy się coraz większą popularnością. Do tej pory zanotowaliśmy ponad 10 000 pobrań. Mamy również aplikacje dla systemów iOS i Windows. Przewidujemy, że udział zamówień złożonych przez smartfony będzie rósł w bardzo szybkim tempie” – twierdzi Nowak.

Usługa Ezakupy Tesco działa od 2012 roku i posiada już ponad 100 tys. aktywnych klientów. Przed Świętami Bożego Narodzenia Ezakupy pobijały kolejne dzienne rekordy zamówień. Usługa cały czas powiększa swój zasięg, od 19 stycznia Ezakupy realizowane są z 27. sklepu, w Rybniku. Oznacza to dotarcie do kolejnych 500 tys. potencjalnych klientów. W tym roku Tesco Polska planuje kilka nowych otwarć, poszerzając tym samym obszar dostaw.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring