Crocs uruchamia pop-up store obsługiwany dronami

crocs drony

Znana z produkcji charakterystycznych plastikowych ażurowych sandałków firma odzieżowa Crocs otworzyła w Japonii pop-up shop, w którym towar podają drony.

Sklep został uruchomiony z okazji dziesięciolecia obecności firmy Crocs na japońskim rynku. Nietypowy pop-up store, zwany przez samą firmę „Aerial Store”, działa w dniach od 5 do 8 marca w tokijskim wieżowcu Midtown, znajdującym się w dzielnicy Akasaka, czyli w zachodniej części miasta.

Dron jako personel sklepu

W tymczasowym sklepie dostępne są tenisówki marki Crocs. Pomysł polega na tym, że klienci zamawiają wybrany produkt za pomocą iPada i przetwarzane przez system. Zamówienie jest realizowane za pomocą zdalnie sterowanego drona, który pobiera odpowiedni produkt ze specjalnie w tym celu zaprojektowanej półki. Dron namierza odpowiednią parę na podstawie sygnału GPS, podlatuje do niej, „łapie” specjalnym magnesem i dostarcza klientowi.

Na półce obsługiwanej dronem wystawionych jest ok. 80 par butów. Drony wykorzystywane przez Crocs mogą przenosić pakunki o wadze nieprzekraczającej 600 gramów. Jak twierdzi firma, jest to pierwszy na świecie tego typu projekt.

Mimo że wydaje się bardzo nowatorski, z doniesień obecnych na miejscu reporterów wynika, że drony nie są stuprocentowo skutecznymi dostawcami. Aby podnieść parę tenisówek, muszą przybliżyć magnes do specjalnego klipsu, który ją spina. Czasami nie udaje się na tyle precyzyjnie sterować maszyną, żeby złapać odpowiednią parę.

Latające tenisówki

Pomysł pod hasłem „the flying Norlin project” realizowany jest w celach czysto marketingowych. Oprócz dziesięciolecia obecności Crocs w Japonii, związany jest z promocją nowej linii sportowego obuwia, którą wypuszcza na rynek firma. Chodziło o to, żeby pokazać, że nowe tenisówki są tak lekkie, że mogą latać. Z pewnością nie jest to model obsługi klienta, który znalazłby szersze zastosowanie ze względu na obniżenie kosztów czy zmniejszenie kolejek.

Firm Crocs jest też obecna na polskim rynku, zarówno offline jak i online. Firma prowadzi kilka wysp handlowych w galeriach, takich jak Blue City, Promenada, Galeria Kazimierz, czy CH Sarni Stok w Bielsku-Białej. Na polskim rynku działa też sklep internetowy marki Crocs, który jest polskojęzyczną wersją centralnego, stworzonego na oprogramowaniu Demandware, ogólnoeuropejskiego sklepu.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring