Badanie: wzrost prędkości ładowania polskich platform e-commerce

Prędkosc ładowania stron e-commerce

Firma hostersi.pl, krajowy dostawca rozwiązań hostingowych, przeprowadziła badania dotyczące szybkości ładowania wiodących platform e-commerce w Polsce. Postęp widoczny jest gołym okiem.

Przy wyborze najczęściej odwiedzanych stron oferujących zakupy online, firma posłużyła się rankingiem Megapanel (PBI) oraz firmy badawczej Gemius, przeprowadzając ponad 6,7 tysiąca pomiarów o różnych porach dnia. Badanie wykazało, że większość wytypowanych serwisów poprawiło swój wynik z poprzedniego roku.

Rozwój e-commerce w Polsce

Użytkownicy decydują się na zakupy online przede wszystkim ze względu na oszczędność czasu. Zatem łatwość ładowania jest kluczowym elementem, który decyduje o realizacji zamówienia.

„W porównaniu z rokiem 2014 średnia szybkość ładowania wszystkich platform e-commerce znacznie się poprawiła” – mówi w rozmowie z Evigo Martyna Kawulak, specjalista ds. Marketingu i PR firmy Hostersi. „W poprzednim badaniu tylko Aukcjoner.pl osiągnął szybkość ładowania poniżej trzech sekund. W tym roku, udało się to aż czterem z badanych serwisów” – dodaje Kawulak.

Zwycięzcą tegorocznego badania została firma nokaut.pl, której średni czas ładowania strony osiągnął 2,1 sekundy Na ostatnim miejscu w tegorocznym rankingu znalazł się sklep internetowy answear.pl (7,3 sekundy). Jednocześnie jest to wyniki o 0,6 sekundy lepszy od najgorszego wyniku z zeszłego roku. Serwis leroymerlin.pl ładował się wówczas w ciągu 13,6 sekundy.

Badanie-ładowanie stron e-commerce

Szybkość ładowania poszczególnych stron e-commerce

Średnia szybkość ładowania wszystkich platform poprawiła się z 6,2 sekundy w roku 2015 do 4,6 sekundy obecnie.

Obok serwisu nokaut.pl, na podium stanęły platformy: groupon.pl, okazje.info czy empik.com.

Optymalizacja wydajności

Na polskim rynku IT firma Hoostersi działa od 2007 roku. Firma świadczy usługi w zakresie hostingu, optymalizacji serwisów internetowych, zarządzania serwerami oraz doradztwa, dostarczając rozwiązania hostingowe związane z bazami danych osobowych, z utrzymaniem serwisów www i aplikacji on-line w trakcie kampanii reklamowych oraz niestandardowych platform programowych.

Badanie-ładowania stron e-commerce

Zmiany w szybkości ładowania stron e-commerce liczone rok do roku.

Obecnie Hostersi zarządzają serwerami obsługującymi około 90 milionów użytkowników. To prawie cztery razy więcej niż liczba użytkowników Internetu w Polsce i trzy razy więcej niż liczba użytkowników internetu w Kanadzie, Meksyku czy Hiszpanii (na podstawie danych Internet World Stats, grudzień 2010). W portfolio firmy znajdują się takie marki jak: IBM, Siemens, Danone, Ferrero, Nestle, L’Oréal, Avon czy Media Markt.

Badanie zostało przeprowadzone pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej.

Reklama

SCF 2017 Spring