Apple Watch: nowe możliwości dla sprzedawców internetowych

apple watch

Pierwszy smartwatch firmy Apple, którego premiera planowana jest na kwiecień 2015 roku, ułatwi konsumentom korzystanie z portfela elektronicznego Apple Pay.

Nowy gadżet Apple Watch będzie współpracował z iPhone’ami, wyposażony będzie w oprogramowanie fitness oraz w portfel elektroniczny Apple Pay. Premiera rynkowa nowego smartwatcha odbędzie się 24 kwietnia w Stanach Zjednoczonych i ośmiu innych krajach. Gadżet będzie dostępny w przedsprzedaży już od 10 kwietnia.

Dzień z Apple Watch

Dzięki Apple Watch sprzedawcy będą mogli jeszcze bardziej zachęcić do dokonywania płatności mobilnych. Eksperci twierdzą jednak, że sprzedawcy, którzy posiadają aplikacje sprzedażowe, będą musieli udoskonalić je tak, aby wykorzystywały nowe możliwości stworzone przez smartwatcha.

Apple Watch będzie można zintegrować ze smartfonem iPhone 5 oraz nowszymi, będzie też współpracował z oprogramowaniem iOS 8.2 oraz nowszym. Zegarek został wyposażony w ekran dotykowy, jest także sterowany poleceniami głosowymi. Użytkownicy będą mogli odbierać na nim połączenia telefoniczne, sms-y i maile, a także korzystać z aplikacji dostosowanych pod nowy gadżet.

Podczas prezentacji Apple Watch zaproszeni goście oglądali prezentację, pokazującą dzień z życia użytkownika nowego zegarka. Mierzy on nim swoje wyniki podczas treningu, otwiera drzwi do garażu, wysyła zdjęcia, zamawia przejazd w aplikacji Uber, przechowuje samolotową kartę pokładową i otwiera drzwi w hotelu. Jak zapowiadają jego twórcy, bateria ma wytrzymywać 18 godzin użytkowania.

Płatności zbliżeniowe i beacony

Apple Watch będzie też wyposażony w chip NFC, dzięki czemu będzie można korzystać na nim z portfela Apple Pay. Aby zapłacić w sklepie stacjonarnym, użytkownicy będą musieli po prostu zbliżyć smartwatch do terminala płatniczego. Zegarek zasygnalizuje dźwiękowo dokonanie transakcji.

Detaliści internetowi, zanim zainteresują się sposobami na wykorzystanie Apple Watch w sprzedaży, zaczekają zapewne aż gadżet się rozpowszechni. Ponieważ jednak zegarek będzie współgrał ze smartfonem, mogą zainteresować się nim sieci, które stawiają na sprzedaż mobilną. Dla nich Apple Watch może stanowić dodatkowy kanał kontaktu z klientem.

Ponieważ konsumenci będą pod stałym wpływem działania nowego gadżetu, sprzedawcy mogą np. wykorzystywać technologię Bluetooth i beacony tak by wysyłać im powiadomienia. Dzięki temu klient będzie mógł np. łatwiej odnaleźć interesujący go produkt, albo otrzymać powiadomienie o przesyłce gotowej do odbioru. Z kolei sprzedawcy otrzymają informację, że klient przebywa w pobliżu ich sklepu i że właśnie teraz można go zainteresować nową promocją.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring