Samsung Pay rzuca rękawicę portfelowi Apple

Samsung płatności współpracaFirma Samsung Electronics, która uruchamia własną usługę płatności mobilnych postanowiła nie pobierać prowizji od transakcji wykonanych z użyciem aplikacji Samsung Pay.

Według Business Korea, koreańska firma wierzy, że dzięki temu zyska przewagę w szybko rozwijającym się rynku płatności mobilnych, co jest utrudnione w przypadku nałożenia 0,0015% prowizji pobieranej przez koncern Apple.

Bezpłatny portfel mobilny

Z początkiem marca azjatycka spółka zdecydowała się nie pobierać opłat za płatności Samsung Pay od swoich lokalnych partnerów w Korei, w tym Shinhan Card, Samsung Card, KB Card, Hyundai, Lotte Card, NH Card, Woori Card, Hana Card, czy BC Card. Firma Samsung planuje także nie obciążać opłatami za korzystanie z mobilnego portfela internetowych dostawców usług płatniczych.

Polityka firmy w zakresie opłat za korzystanie z Samsung Pay w USA nie jest jeszcze znana, ale jest mało prawdopodobne, by spółka zmieniła politykę na zagranicznych rynkach. Decyzja technologicznego giganta wynika także z przekonania, że dostarczając bezpłatne usługi firmie uda się wypromować nowy serwis.

Apple Pay największym rywalem

Taka taktyka jest bezpośrednio skierowana w największego rywala jakim jest Apple. Apple Pay zyskało ostatnio poważną konkurencyjną przewagę po tym, jak Biały Dom ogłosił, że ten właśnie portfel mobilny będzie obsługiwał transakcje amerykańskiego rządu. Obecnie Apple Pay obsługuje transakcje ponad dwóch tysięcy banków. Usługa została wprowadzona na rynek we wrześniu 2014 roku.

Z drugiej strony we wrześniu 2015 spółka Apple ogłosiła, że będzie pobierać opłatę w wysokości 15 centów od każdych 100 dolarów od transakcji mobilnych przeprowadzonych za pośrednictwem jej mobilnego portfela.

Technologie Samsung Pay

Samsung może zacząć górować nad usługą Apple w dziedzinie płatności mobilnych jeszcze z innego powodu. Płatności zbliżeniowe portfelem Apple w sklepach stacjonarnych są możliwe tylko tam, gdzie zainstalowano terminale z technologią NFC (Near Field Communication). Tymczasem amerykańscy sprzedawcy niechętnie je wprowadzają.

„Serwis NFC zajmuje mniej niż 10% mobilnego rynku usług płatniczych, ale jeśli dodać do tego MST (Magnetic Secure Transmission ), z kórego korzystamy – daje to ponad 90% rynku. Dlatego uważam, że Samsung Pay, który obsługuje obie te technologie zostanie rozpowszechniony szybciej niż Apple Pay” – powiedział Shin Jong-Kyun, prezes działu IT & Mobile w Samsung.

Wydaje się więc, że największy na świecie producent telefonów z systemem Android posiada przemyślaną i konkurencyjną strategię rozwoju płatności mobilnych. „Model Samsung Pay mógłby także zawierać reklamy oraz wydawać kupony lub karty upominkowe” podsumował Lee Na-jong, wiceprezes Samsung Pay.

Reklama

SCF 2017 Spring