DPD: e-commerce wymusza zmiany usług kurierskich

dpd e-commerce logistyka

Rozwój rynku kurierskiego napędzany jest przez dwa dominujące trendy: dynamiczny rozwój e-commerce oraz coraz większa integracja rynków wchodzących w skład Unii Europejskiej – twierdzi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD w Polsce.

Jak zauważa Rafał Nawłoka, Europa staje się pomału jednolitą przestrzenią dla handlu detalicznego. „Coraz więcej firm myśli o niej jako o jednym rynku, w związku z czym oczekują usług kurierskich jednolitych dla całej Unii. Na te potrzeby stara się odpowiedzieć DPD. Chcemy pokazać, że jesteśmy otwarci na potrzeby firm międzynarodowych. Coraz więcej z nich startując z pozycji sklepu lokalnego wychodzi ze sprzedażą poza granice kraju” – mówi prezes DPD Polska.

Jedna godzina na przesyłkę

Firma przechodzi obecnie rebranding. Wszystkie podmioty wchodzące w skład francuskiego holdingu Geopost, takie jak DPD Polska, czy nabyta niedawno Siódemka, będą funkcjonowały pod wspólną marką DPDgroup. Pełen proces przekształcenia marki potrwa dwa lata. Z kolei prawne połączenie z firmą Siódemka planowane jest na drugi kwartał 2015 roku.

Ujednolicenie dotyczyło będzie również oferty produktowej. Firma wprowadzi globalnie jednogodzinne przedziały czasowe dla doręczania przesyłek. Klienci będą odpowiednio wcześniej informowani o czasie dostawy i będą mieli możliwość zmienić ją z wyprzedzeniem.

Zajdą również zmiany w systemie punktów wysyłki paczek, czyli tzw. Siódemka Service Point. Razem z należącymi do DPD Strefami Paczki zostaną one wcielone do sieci DPD Pickup. W 2015 roku DPD planuje rozszerzyć sieć punktów wysyłki tak, aby ich liczba przekroczyła 20 tysięcy.

Problem „ostatniej mili”

Jak podkreśla Rafał Nawłoka, DPD nie zamierza konkurować na rynku wyłącznie wysokością opłat. „Oczywiście, trzeba oferować konkurencyjne stawki, ale nie za wszelką cenę. W pewnym momencie bowiem jej obniżanie odbija się na jakości usług. Zdajemy sobie sprawę z tego, że tzw. „ostatnia mila”, a nawet ostatnie metry, które pokonuje przesyłka, to newralgiczny punkt, często najsłabsze ogniwo procesu zakupowego. Pracujemy nad tym, by uległo to zmianie.” – komentuje w rozmowie z Evigo.

DPD obsługuje ok. 250 tysięcy paczek dziennie w Polsce, Siódemka zaś ok. 150 tysięcy. Obecnie łącznie mają 24% udziału w polskim rynku usług kurierskich. DPDgroup funkcjonuje w 26 krajach Europy, dostarcza ponad trzy miliony paczek dziennie. Ma 11% udziału w rynku i jest drugim co do wielkości operatorem usług kurierskich w Europie. Ponadto, grupa dostarcza przesyłki do 230 krajów na świecie.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring